22 maj 2009

Fredag 22/5

Vaknade i natt attregnet öste ner, mysigt att sova i en varm säng då :) Tråkigt dock eftersom det är Blusen. Idag fyller syrrans äldsta 19 år, otroligt säger jag bara!!vart har dessa år tagit vägen minns när vi gick med våra magar våren 90, jag var stor som ett hus och syrran fick 5 veckor för tidigt annars hade det bara varit ett par dagar emellan dem (Min dotter och hennes son alltså). Nu är han inte liten längre, över en och åttiofem cm och fast sällskap med. Min lilla goding önskar dig en underbar dag. Ska till nabben en sväng med för Farmor fyller98 år idag och det måste firas, blir dock lite tidigare än vad vi tänkt oss men det går nog bra ändå. Farmor bryr sig inte längre om tider bara att man kommer och pratar lite eller håller hennes hand och är nära. kan inte vara lätt att bli gammal och se sina nära och kära gå bort före än men jag är glad så länge hon finns med oss och önskar bara att jag tog mig mer tid att hälsa på, undrar bara var jag ska hitta den tiden.
Själv har jag planerat att gå upp på köpingen runt tvåtiden, det kör igång då vad jag förstod av dem som jag pratade med, vid 15.30 spelar grannen och det måste man ju se. I början av storgatan vid någon klädaffär tror jag de skulle stå, hittar dem nog :D Min älskling åkte just in till O-Hamn och Kiropraktorn, han har så ont i sin rygg och nake och jag far illa, är rädd att dyk olyckan kan ha satt större spår än vad vi trodde :( Hoppas dock att han får hjälp idag så han kan slappna av i ryggen. Dottern jobbar, hon smög iväg så fint här idag vid tio i sju ungefär har inte hört henne alls. ikväll ska hon ha grill fest på vår altan, kul :) Sonen vet dock inte vad han ska göra i helgen, känner att ingen vill vara med honom :( så tråkigt men jag tycker att han kan försöka i allafall. Att ringa någon och kolla läget mm men han säger bara att de ska dricka och blir så löjliga då !!! Vad säger man då? Tycker det är fördjävligt att det ska vara så här, klart han ska vara ute med "kompisar" önskar dock bara att det var riktiga kompisar som vågade stå på hans sida någon gång. hade tänkt klippa gräsmattan idag men skiter nog i det, är så blött. Tyvärr blir den så låmg och tung klippt istället men men ...
Bilen är fortfarande paj, älsklingen tror att det är generatorn eller batteriet som inte gör det som det ska, jag är bara irriterad för att allt går sönder för oss mest på moppe delarna som inte kommer fastän vi beställde för länge sedan. har mailat dem idag och nu hoppas jag snart få ett svar... Nu ska jag göra lite nytta så kramizar :D

Inga kommentarer: