12 maj 2009

Tankar en tisdag .....

Vaknade idag skit slut, tror att jag är slut som artist just nu. orkar inte med detta jävla strul hela tiden. Väckte en son idag som inte var speciellt lätt att få ur sängen, förstår honom. men upp kom han och jag skjutsade honom till skolan, såg honom gå in. han ringde sen vid 9.30 och bad mig hämta honom för NP var över, ingen matte de var lediga. okej. Det hade gått bra sa han, de andra killarna hade tittat och skrattat när han kom men inte pratat med honom, så löjligt så. Däremot hade grann killen kommit och satt sig hos honom, skönt att det var en kort dag. En kompis från förr ringde idag och vi snackade en stund, kul. Vi umgicks väldigt mycket på 80 talet och jag har haft väldigt mycket kul med denna tjej. Det får mig att fundera över ens kompisar som man haft, vart tog de vägen? Hur blev det som det blev menar hur kommer det sig att man tappar vissa "kompisar" men behåller andra? Jag har inte överdrivet med kompisar men de jag har är jag rädd om och jag är öppen för nya att komma in till mig med. Även om man inte träffas varje dag, eller kanske inte ens på flera månader så vet man att de finns. Jag har kompisar som jag bara pratar med på nätet, eller sådana som jag umgås med, gillar dem lika mycket hur man än är vänner så behöver man någon att vara kompis med. Det är en bekräftelse på att man existerar känns det som, att det finns någon som vill vara min kompis :) invecklat det blev. Idag har jag dottern hemma, hon är sjuk, det händer inte så ofta och så sonen med så den där lugna dagen den vet jag inte vart den tog vägen men det fixar sig, gillar att ha mina barn omkring mig. Ska åka till frissan med sonen och skala av ett ton med hår, fattar inte hur det kan växa i den hastighet som det gör, jag kunde få lite då mitt bara blir tunnare och han har för två, orättvist :( Måste även betala in avgiften för kör utb, för maken och sonen onödiga pengar då maken gick denna kurs för två år sen med dottern, men vägverket verkar vara utfattiga så det är bäst man ger dem lite pengar ;) Sonen ser fram emot att börja köra och jag tro att det kommer gå kanon, han har redan visat bra egenskaper när han kört så.... Solen skiner och jag ska förska glömma allt tråkigt från igår och titta framåt, i allafall idag och bara njuta av ledigheten och solen och umgås med mina underbara barn de är de som jag lever för, de berikar min dag med allt från bus till tjurighet men de är mina och jag älskar dem som de är, vad de gör och hur de är. För mig är de perfekta hur andra ser dem skiter jag fullständigt i för jag vet att de är okej.

Inga kommentarer: