18 maj 2009

Måndag 18/5

Idag har varit en bra dag :) vaknade till en grå mulen morgon, klockan var väl strax innan 7.00. Visste att sotaren skulle komma mellan 7-9 och med min tur så brukar det ringa på dörren så där klockan 7.10. man är ju så pigg då och se en hurtig och glad sotare då gör en ju inte piggare precis. Dottern var sur, hon ville inte ha någon springande nere hos henne när hon duschade mm och självklart vem kommer när hon står i duschen :) ja jag kan inte mer än le, jag mutade henne till bättre humör med att hon fick ta bilen till skolan och då var allt bra igen, tänk så lite kan göra mycket. Sonen höll jg hemma idag, han hade feber igen igår, konstigt för den kommer lite hit som hapsan och det är bara en dag typ Hmmmm. Vid halvtio tiden kom det 7 glada tjejer till mig från Kalmar. Vi ska besöka varandra under denna tiden som är kvar för att se hur vi bor mm, vi tränar på våra repliker och gick igenom alla scenerna, det blir bra..... kul. Jag var så duktig idag med för jag bakade paj klockan 8 på morgonen, konstigt att de inte blev sjuka för jag var trött vill jag lova och baka så tidigt har jag nog aldrig gjort, är inte så morgon pigg precis. Inatt vaknade jag bara en gång och ingen näsblod, tryckte i mig två panodil innan jag la mig för att dämpa huvudvärken och det hjälpte kanske för som sagt var inget näsblod. men sen vet jag inte om det är så nyttigt att äta panodil men jag har ju ont så det gör jag ändå.
I kväll tog det fart här hemma, maken ringde snickaren och han kommer i morgon och tittar på väggen som ska ner :D men sedan blev det mindre kul. jag loggade in mig på IKEA (hej och hå) det funkade inte så där bra kan jag säga, de mottog våra användaruppgifter och sa att allt var okej mm men sedan kunde vi ändå inte logga in GRRR jag trodde jag skulle få en hjärnblödning. Ja ja vi fortsatte att prata och titta, nu är det då så att det är tre olika viljor i detta kök bygge, jag vill ha ett och de nadra ett osv, ni hänger med... men vad gör man när maken helt plötsligt tycker att kyl/frys kan stå där ugnen ska stå och börjar trycka in små bänkar i allt ??? jag blev skit sur, det är jag som mer eller mindre bor i det där jäv köket ska jag ine få välja då? jag vill ha Duvbo köket på IKEA men det vill inte maken, han vill ha trä!!!!! det har vi då bara haft sedan 1970 när huset byggdes...allt slutade med att vi gick åt varsit håll och inget kök blev bestämnt, lyckad köksplanering det blev. Men varför ksa det vara så svårt att rita köken på IKEAs planerare? menar man fattar ingenting och åka in till dem hjälper ji inte för man får ingen hjälp där heller, man måste rita hemma och ta med eller logga in där :( sur blir jag för jag är inte så smart när det gäller sådana saker (skäms jag inte för att säga ) jag är bättre på andra saker ;)
Vilken utlägning det blev, ska sluta nu är så trött på allt så ikväll har jag ont i bröstet och har tårar i ögonen för jut nu känns det som om det inte kommer bli något kök alls .......
skulle inte förvåna mog om jag får näsblod med bara för att hmm sluta gnäll Lotta, släng dig i soffan och ta en glass :) ja varför inte. Bay

1 kommentar:

Caroline sa...

vi gjorde en deal Öjje och jag han fick bestämma det mesta här uppe i tv rummet och datarummet tapeter m.m. Jag får betsämma det mesta i köket vilka luckor vi ska ha bänk skivor kakel och sådant. Men för det mesta har vi samma smak och tycke vilket är jätte skönt. Lider med dig det är så tråkigt när man strävar åt olika håll. Håller fullkomligt med dig när det gäller ikeas köksplanerare. Vi gjorde en sån himla bra ritning sedan hade vi inte varit inloggade på länge så vi kom inte åt den från ikea när vi väl kom dit. Inte fick man koppla till sitt eget usb minne heller. Som du kanske har läst var vi på ikea i 7h för att få vårat kök rätt + att jag fick åka dit dagen efter ytterligare 2h. Vi ska också ha duvbo det är så himla snyggt, ge dig inte stå på dig.
Japp min svåger har Johanssons rörfirma i t-nabben han jobbade på rörkarlsson innan och bergs innan dess :D han är kanon.
Hoppas det löser sig för sonen din.