17 maj 2009

Söndag 17 Maj

Idag är det Norges nationaldag och jag kan tänka mig att det firas där just nu :) Tycker att det var den tråkigaste melodifestival på mången år, menar det var ju klart efter att 10 länder röstat. Var fanns spänningen? nä lite spänning kunde det ha varit i mitt tycke. Sverige då...jag tyckte hon gjorde ett bra jobb, inget att skämmas för och lite mer poäng kunde vi ha fått, men jag höll liksom på Island. Tyckte det var en kanon låt, gillade även Spaniens och Azerbaijan låtar var bra. Ja jag är glad för Norges skull och kul att det hamnade i Norden iallafall :)
I natt har varit en sådan där jobbig natt igen, maken har snarkat och jag har haft en sådan värk i huvudet som slutat med näsblod :( inte kul klockan 2 på natten, man är liksom inte sig själv vid dessa tidpunkter. Sov lite längre idag i klockan han bli halv tio innan jag klev upp. Har stor städat huset idag, kommer två allergiska tjejer i morgon, eller det kommer 7 härliga tjejer som ska leka hemma hos mig ;) Men vill inte att de ska bli sjuka men tyvärr hjälper det ju inte att städa för katt stråna finns precis överallt ändå, hoppas de har medicin med :) Ska baka lite paj och bjuda dem på, har faktiskt handlat hem laktosfria varor för att alla ska kunna äta samma, tycker det är viktigt. Blir nog en rabarberpaj, hoppas de gillar det bara. Tvättat och bäddat rent har jag med gjort och alla är nyduschade så det blir skönt att krypa ner i kväll :)Nu slappar jag bara med resten av familjen utspridda över hela huset. jag tror att jag ska ta ett litet ryck med stryk tvätten, skulle vara skönt om den försvann med, då blir veckan lite lättare. hatar att stryka och jag vet inte riktigt varför jag gör det men det känns som om mamma tittar på mig ovanför och jag vill inte göra henne besviken, vet jag är knäpp men sån e jag ;) Sitter och lyssnar på melodifestivalslåtarna, de är mycket bättre på skivan, undrar varför ? kanske mindre nerver i gungnig då än det var i går :). Kramizar på alla som råkar läsa detta, jag hoppas ni har en mysig dag med era nära och kära .....


3 kommentarer:

Caroline sa...

Hej!
Du frågade för ett tag sedan hur det går för Maja i skolan. Jag var på möte i fredags med rektor och lärare. Eftersom det inte finns någon särskola i köpingen :/ ska hon gå kvar i sin klass men gå efter särskolans mål. Hon kommer inte läsa engelska bla och matten kommer bli annorlunda. Vi får hoppas att detta blir bra och hjälper henne på bästa sett.

VVS är nog en väldigt bra linje, den ger nog jobb efter att han är färdig. Han kunde gå som lärling med min svåger ;)
Kram

Nettan sa...

Varför använder du inte öronproppar när du sover? Det gör jag och jag sover som en stock...

Tgirl sa...

Det kan väl inte vara normalt att få näsblod sådär??????? Du gör ju inte ens något aktivt utan i liggande viloläge?! Stress??
Om kroppen stöter ut en massa blod skulle jag nog ta och varva ner lite... :/