6 maj 2009

Onsdag 6/5

En tanke slog mig för en stund sedan, varför tillåter vi kvinnor ( ser mig som kvinna ibland då ) oss att må dåligt och att gå och fundera över saker så man mår skit? Man kan liksom inte släppa vissa saker, de ligger där och maler så att man nästan går sönder, man vill vara perfekt, hinna med allt och vara överallt. men det är omöjligt man går sönder finns inte plats i en för allt detta, man måste lära sig att säga stopp och att sätta ner foten för när allt kommer omkring är det en själv som man måste se till, att JAG mår bra. har en kompis som inte mår så bra nu men blev väldigt stolt över att hon ville prata med mig idag och berätta hur hon känner sig. Nu när jag vet, kan jag vara en vän och stödja på mer än ett sätt för är det något som jag är rädd om så är det mina kompisar, de växer inte på träd och man måste se om dem. Nu är vi i ett tidigt skede i vår vänskap men det känns som om det kan bli något långvarigt och i morgon när jag träffar henne ska jag ge henne en stor kram och säga att jag är glad att se henne, för det är jag ju. Idag har vi suttit hemma hos C och arbetat, var riktigt trevligt att slippa Högskolans lokaler för en dag. har varit en både givande och en icke givande dag. I morgon ska vi vara hemma hos S och det ska med bli skönt, ska hämta upp tjejerna vid storken och sedan en vid en buss hållplats ( om jag nu hittar dit igen) Kalmar är större än man tror :) mer givande har varit att vi kommit väldigt långt i vår planering av tema arbetet, det tråkiga är att jag körde igen på tentan, men det hade sina skäl, Vi var ca5-7 st som skulle skriva och det blev lite svårt att koncentrera sig när det pratades och rättades när man skrev, hade behövt lugn och ro. var lite låg nivå på allt kändes det som, menar på en vanlig tenta får man inte prata och ställa frågor, inte rättas det i samma rum heller man blev ju störd och stressad av att de klarade sig. Men det är bara att dra upp armarna och göra om det, får se det som en kunskapstest jag lär mig mera när jag skriver det flera gånger eller ? Hem och wokade gott, sen hamnade jag då här vid datorn och alla "mina" bloggar ( som maken surt säger) men det är avkopplande att läsa dem och jag känner mig delaktig i flera saker fastän jag inte känner personerna, det är barn på gång, inbrott i lägenheter, det är kärlek på hög nivå, det är barn och familje händelser och allt varvas med små roliga saker och bilder :) gillar det skarpt. nu låter det som om jag är en nyfiken jävel...men det är jag inte inte mer än någon annan tror jag i allafall. Allt jag får höra i förtroende stannar hos mig i allafall.
Ikväll ska S iväg och planera för studenten, otroligt vad det går fort nu med allt, bal klänningen hänger här bredvid mig och bara väntar tills på lördag, är stolt som mamma har en kanon dotter som är duktig på alla sätt och vis och jag hoppas och ber till högre makter att hon får kul på lördag i Västervik, ber om fint väder ni får gärna be för det med hjälpa mig lite menar jag med beandet gör det inte så värst ofta precis. Nä hänga upp lite byxor nu då så sonen har nåt att ta på sig i morgon, tända en brasa och krypa upp i soffan och se grey Anatomy så ser min kväll ut.
Tingeling på er ;)

Inga kommentarer: