3 maj 2009

Lördag 2/5

Idag skulle klockan ringa vid 07.10 men det var så skönt att ligga kvar så det blev en aning senare, inte bra. Nu blev det till att stressa och det gillar jag verkligen inte. När jag var färdig och skulle åka så kommer S och har ångrat sig, vill följa med. Suckar och sätter fart på henne ännu senare. men vid ca 9 kommer vi iväg. resan över till Öland går bra, lite trafik och 90 på bron, Syrran ringer när vi är i Ålem typ och undrar var vi är för de två första ekipagen har startat, ja inte blir jag mer stressad av det nä då inte alls. Vi parkerar bilen på Lundegårds Camping exakt en minut över 10 och halv springer ner till banan och vi hinner är tre kvar innan busan ska starta. Vilken lättnad vet ej om han blev glad att vi kom kanske kanske inte, han är svår att läsa av när det gäller sånt men jag såg fram emot en bra dag i solen på Öland :) jag fick en bra dag med, solen strålade och det fanns massor av fina hästar att titta på, ja hundar med. verkar som om man har häst har man automatiskt hund med, fanns en faslig blandning av raser måste jag säga, en del väldigt söta en del lite mindre. I klass 1.10 fick han ett pet alltså 4 fel kanon runda, sedan blev det ett hopp mellan klasserna och vi satt och njöt utav solen. Hade gärna gått omkring lite och fotat men det var inte så lockande just på campingen, ville ju ha natur bilder av ett vackert och soligt Öland. När det blev dags för klass 1.20 blev syrran hispig, det var debut för M och Busan och på fram hoppningen gick det inte så värst bra, bommarna flög hit och dit och hon var hel seg. men det kan jag säga att hellre en seg häst på fram hoppningen än på själva banan. Busan slet som ett djur och M med, de gjorde en kanon debut. Det blev två pet = 8 fel och det är klart godkänt på en debut runda. jag är skit stolt och det kan jag lova att syrran var med, M skulle inte erkänna att han var glad men det syntes att han var det. Måste då ge min goa S beröm som var med, hon är inget stort fan av hästar men ingen klagan på hela dagen utan satt snällt där och verkade intresserad, en stor kram till henne för det :D
Hem, kan säga att solen tar bra på Öland, vi är ganska så röda både S och jag men det får man väl ta, jag har inte ont S har lite klåda men men det är ju snart sommar och då ska man ha färg. Tog det lugnt, K var och jobbade men ringde hem och undrade om vi skulle hänga på P och H på bio? Wolverine ja ungarna tände ju på iden kan jag lova så jag gav mig . Vid 18 tiden hämtades vi upp och in till kalmar ( där gick min lugna hemma kväll med Robinson) Vi startade med att äta på larmgatan 10, god mat men en väldig väntetid, någon av kokarna var sjuk så de två som lagade maten slet nog i sitt anletes svett ( hoppas det inte kom nåt i maten dock) åt kyckling m rödvinssås och grönsaker, hoppade över potatis gratängen. Bion var faktiskt väldigt bra, jag var lite skeptisk för jag gillar inte spindelmannen och de där Marvel filmerna så där kanon mycket. men kan iallafall säga att man fattar mer nu av de andra X-Men filmerna och varför det blev som det blev. Tycker att man ska se den om man gillar sådana filmer för den får ++++ av mig :D
Hem nu är lotta trött kan jag säga, mycket frisk luft och bilfarande tar på krafterna så tack alla underbara människor som jag tillbringat denna lördag med, det har varit skoj :)


Nu är det då Söndag och vi har haft en dust med djävulen själv på morgonen, katten har fått nojan. Smirre väckte oss första gången vid 04.50 sedan höll han på till halv 8. Då höll det på att bli en katt mindre men vi gav oss inte han fick ej gå ut. Sedan när det väl blev lugnt så sov vi alla till 09.30 ovanligt i denna familj men gud så skönt. Har sett Robinson reprisen och det var samma visa som alltid, skönt dock att Christian försvann, jobbig typ.
K är i garaget, S klipper gräsmattan, P åkte precis iväg med en kompis :) som faktiskt ringde till honom och ville hitta på nåt :D ur kul tycker då mamma. Själv tvättar jag och ska bädda rent, det vanliga tråkiga söndags arbetet. måste plugga lite med får väl ett nytt test på onsdag, måste dock ta reda på om det gäller både musiken och rörelsen. Tänker då inte plugga mer än jag behöver. Nu ska jag dock göra lite nytta så inge kommer in och hittar mig här. Ha nu en bra söndag :D

Inga kommentarer: