29 april 2010

Torsdag den 29 April 2010

En annorlunda dag idag :) jag har haft klassen mer eller mindre hela dagen och allt har flutit på bra. Är skönt när man kan hjälpa till så de hinner med sånt som de ligger efter med. jag ska ju inte neka till heller att det är bra för ens självkänsla- I morgon är det fredag ... igen fattar inte vart veckorna tar vägen, känns som att jag rusar mellan olika saker och inget blir färdigt. Men jag tar en dag i taget och sedan får man se vart man hamnar.
Planerna i morgon var att åka hem och sova ett par timmar efter avslutat arbetspass men nu verkar det köra ihop sig lite, ska ev in till Kalmar och köpa golvet till kök och hall. då måste jag absolut vara med annars kanske det blir som maken vill och nej det gillas inte. Vi har levt tillsammans i 32 år och man tro man känner en person väldigt väl vid det laget men nej då ibland blir man chockad för mindre, men det är ju så det är i ett förhållande..man får ge och ta och det lär komma in ett golv hur vi än beslutar oss för att göra. Sonen är sjuk konstigt nog, som förälder gör man inget annat än tjatar känns det som gör det och gör det osv även jag då. ta på dig jackan annars blir du sjuk det är mina ord och dessa fick jag tillbaks
nä då det är ju fasen 20 grader ute jag fryser inte och ett stort leende. idag när jag påminde honom om dessa ord så nekade han för att sedan småler lite. Undrar om alla föräldrar har en aning om att deras barn har sprungit i t-shirt på skolan denna veckan? Inte de små för de har tydligen lite vett kvar men de på mellanstadiet, lär bli många sjuklingar framöver ;) men inte mitt problem jag säger till dem att klä på sig och de inte lyssnar vad kan jag göra ???

Nu är det dags för sängen är skit slut, vet inte om det är det ökade ansvaret eller bara ovanan att vara ute på golvet men jag är golvad vareviga kväll, halvslumrar i soffan och det gillar jag inte. Vill vara pigg och glad ;)

Ha det gott och var rädda om er :D

1 kommentar:

Caroline sa...

Det är väl inte konstigt om du är sket slut. Jag var det efter att bara varit och hälsat på ett par timmar. Alice tyckte att det var roligt att "träffa" Ludde. Det var säkert bara du själv som tyckte att du fumlade och gjorde bort dig. Barnen tyckte säkert du var kanon.

Sant man upptäcker saker hos varann hela tiden vi har bara varit ihop hälften av eran tid. Men det räcker för att göra en förvånad ibland.

Jag har inte kommit med lillskrutten än jag vet skäms på mig. Men det är så många som är sjuka, iofs så får han väl bacillerna ändå :/ men jag tänkte faktiskt komma förbi en sväng till veckan så ni får se honom.
Ha det gott och lycka till med golv köpet.
Kram