30 april 2010

Fredag den 30 April 2010




Japp då var april slut med då, sista dagen denna månad. Ikväll tänds brasorna i vårat land och många av våra underbara ungdomar gör debut med alkoholen.En debut som oftast slutar i katastrof eller olycka, jag hoppas att föräldrarna har koll på sina ungdomar för då får vi en lugn kväll ikväll. Är lite nervös har aldrig vandrat när det är en sådan här speciell kväll och jag vet av egen erfarenhet och av rykten från andra år att det " sups" friskt bland åldrarna 13-18.Men jag dömer inte innan utan ger mig av med öppna sinnen och hoppas på en bra kväll.

Idag har varit en bra dag på alla sätt och vis, älskar varenda minut av dagarna med barnen ( även när jag misslyckas;) för jag känner att jag lär hela tiden och jag blir utmanad hela tiden till att lära. barnen tar fram det bästa hos mig och jag är så glad att skolan snart är slut och jag alltid kommer få vara med barn :D. Idag hade jag en målar uppgift med dem och det är härligt att se dem börja lite försiktig för att sedan måla på ORDENTLIGT, blev ett riktigt konstverk som jag nästa vecka ska tillverka små tavlor med dem. Nästa vecka har jag dem själv i tre dagar och det blir ett eldprov, jag måste få hela dagen att funka och ja lite nervös är jag allt även om C är med i bakgrunden och kan hoppa in om det behövs. har kanske inte den erfarenheten av förskoleklass som behövs men jag gör mitt bästa och jag tänker försöka ha kul och sen får det gå hur det vill ;) det gör det ju ändå menar jag.
S ska iväg till B-måla och grilla med några tjej kompisar, skit kul tycker jag. P skulle ut men L men han ligger ju i feber så han blir hemma, blandade känslor vill att han ska ut men ändå är det skönt att veta var han är. måste skärpa mig men det är svårt att slappna av när man gått helspänd så länge.

Nu önskar jag er alla en riktigt mysig Valborg var ni än är och drick med måtta det kommer en morgondag i morgon med och det kan vara jobbigt dan efter ;)

Kramizar :)

Inga kommentarer: