19 april 2010

Måndag den 19 April 2010

Vaknade och hade ingen lust att gå upp, trött och värk i kroppen :/ men värken försvann när jag kom igång ( som tur var). Idag har då mitt nya nyttiga liv börjat ( ler lite för mig själv)Nyttig men stadig frukost, cykla till praktiken.Har haft frukt med mig och druckit mängder med vatten, lunchen blev en kycklingsallad och mer vatten. Cyklade hem och tog ett mellanmål. Sedan fick jag rycket, dammsög både uppe och nere, diskade en stor disk + att jag satte igång diskmaskinen ( var lat igår efter baket)lagade till en fläskpannkaka som luktar ljuvligt just nu ( är vrålhungrig ). Lite chockad över mig själv är jag allt men fasen jag mår skit när det är stökigt här och där, vill ha ordning och reda och en massa pengar på fredag ;)På tal om fredag, då kommer vårt nya kök hem :D Just nu står allt stilla men det är för att vi försöker lösa ett problem och det verkar lösa sig så snart ska vi ta tag i väggen, den stora alltså :)Ett litet steg i taget och man kommer ett steg närmare slutet...( fnissar lite) det kommer ta tid det här men varför stressa ;) BARA det är klart till S födelsedag så är jag nöjd.
Jaha nu kom sonen hem och vände direkt, skulle till gymmet med L. Kul att det funkar igen och att han är ute, är ju lovande till sommaren. Fick han till att söka sommarjobb på kommunen i söndags, var väl inte så värst intressant men pengar vill han ha så då blev det mer positiva tongångar ;) dessa ungdomar de vill gärna ha allt serverat på fat ;)Om jag skulle fortsätta kolla igenom min uppgift till i morgon då så jag klarar det galant ;) ungarna är så kanon goa och man kommer dem närmare för var dag, det är detta som jag längtar efter och jag tycker personligen att man lär med när man är ute än sitter och lyssnar eller skriver/läser en massa. jag vet att jag har valt rätt även om jag är trött på att plugga just nu men snart ni är jag färdig och då ska jag fira i dagarna två ;)

Skickar en kram till familjen på öland som miste sin goa hund igår, en hund som man aldrig kommer att glömma. Sessan fick en att känna sig speciell när man kom på besök och alltid så tillgiven. Kommer sakna henne nästa gång vi åker till dem, kommer bli tomt. Man kan faktiskt sakna djur lika mycket som människor för djuren kanske inte betyder lika mycket som en människa men för det betyder det ju inte att man älskar dem mera, fick lite gliringar en gång när jag skrev om att vara ledsen när ett djur dör men det gör lika ont det och jag ( i allafall) gråter nog lika mycket som när en nära går bort. Så en bamse kram till er :/

Inga kommentarer: