27 april 2010

Tisdag den 27 April 2010

tisdag och en massa förväntningar...inte bra. Idag hade jag samlingen och skulle presentera mitt gosedjur och ett spel. Allt gick bra i början vi pratade om "Ludde" som mitt gamla gosedjur heter, en väldigt ovanlig hund pga av hans ålder 38 år inte många hundar som kommer upp i den åldern ;)Sedan fick jag hjärnsläpp, jag bara avbröt barnen och började prata om spelet, förklarade rörigt och spelade bare halva och ja ni förstår det blev lite pannkaka och där satt dessa 13 underbara barn och såg lite snopna ut och undrade nog vad jag höll på med.Men vi spelade spelet under den fria leken och de fattade så något gjorde jag nog rätt, sen fick jag goda råd av c och måste säga hon är guld värd som mentor. Är så glad att jag har henne för jag lär mig massor både av henne och av barnen. Innan vi slutade samlade jag alla barnen och bad om ursäkt och sa att Ludde skällt på mig ;) förklarade att han gärna ville träffa deras gosedjur och vi fick en mysig stund. men snacka om att ha ångest. Barnen är så otroligt goa älskar dem verkligen och varje dag lär man känna dem på deras olika vis och det är en fröjd ska ni veta, men idag var det en jobbig situation måste jag säga och man kan ju hoppas att man lärde sig något av det och det gör jag för på måndag måste jag klara av det riktigt annars blir jag tokig :(

hem och betalade räkningarna inte heller roligt, hatar det. Önskar att jag hade ett JOBB :( Men snart så... :)
Gick runt Gröndal med S och det var svettigt värre för solen gasade och där gick jag med vinterjackan :/ har lite svårt att byta från vinter till vår. Man ska svettas in våren och frysa in hösten sa en person till mig en gång och det har jag verkligen tagit fasta på. Hem och jag var så jäklar trött så jag tog en powernap i soffan ( kortis bara) det var underbart, blev precis lagom med energi för att orka laga mat. idag bjöd köket på kycklinggryta med pasta och ananas. Disken däremot hoppar jag över orkar inte, S har lovat att ta den i morgon när hon även lovat att damsuga, älskar henne :)Är så trist att städa nuförtiden allt syns och allt kommer fram och usch säger jag bara. Nu blir det äntligen kväll och mysbyxorna kan åka på ner i soffan och först kolla in Biggest Loser, sen Navy och sist men inte minst Mentalist och hans underbara ögon



Lämnar er med dessa ögon och önskar er en bra tisdagskväll som jag personligen vill glömma och lägga långt bak i ryggsäcken :)

Inga kommentarer: