30 april 2009

Valborgstankar...

Sitter här i min soffa och mår bra, det är varmt och skönt. Tänker mycket dock, både bra och dåligt menar jag vet att det springer en massa ungdomar som är onyktra och har för lite kläder på sig. man vet ju själv hur man var i den där åldern, det var en sjuttis i ena handen och en cola i den andra, usch vilket sätt att tillbringa en valborg igentligen menar vad får man ut av det?
Jag debuterade själv tidigt blir väl så när man har äldre syskon :) jag fick hänga med på både det ena och det andra och det var inte jämnt rumsrent precis. Men det var annorlunda då låter patetisk jag vet men vi var alltid med äldre killar och deras fina bilar (raggarbilar :) det var alltid någon som körde som såg till att man kom hem och det var aldrig någon som skulle lämna en i sticket, idag vet man inte vad som kan hända.. lite läskigt faktiskt. Idag är det inte bara alkohol utan olika droger, det är knivar eller värre saker och det slåss med feghet, oftast flera på en och mycket sparkande är det så det ska vara? tunga frågor från mig i soffan..men det maler i mitt huvud nästan så mycket så jag har lust att sätta mig i bilen och ta en sväng till Ålem och kolla läget..men gör jag det så blir jag nog bara förbannad och gör nåt som sonen får ångra, jag kör nog hem allihopa. Sån är jag :) Nä vill bara att alla föräldrar ska ta sitt ansvar och kolla upp sina barn vet att det är omöjligt och att alla ljuger men det tillhör, att se det och låta dem göra misstaget men samtidigt veta att de vågar ringa hem och be om hjälp om det behövs, det är det som bekymmrar mig mest att de inte vågar ringa utan lägger sig någonstans och sedan vet man inra vad som kan hända. nu blev det väldigt dramatiskt här på min lilla blogg. jag hoppas ni förstår vad jag menar och känner min oro men som sagt var det är inte mina barn och jag kan inte hjälpa alla... jag gör så gott jag kan bara

Inga kommentarer: