10 april 2009

Långfredagen då den 10/4 - 09

Man kan ju undra lite över namnet långfredag ? varför kallas den så ? Googlade och här är svaret: Långfredagen firas i kristen tradition till minne av Jesu korsfästelse och död på Golgata utanför Jerusalem
Ja lång har den varit idag och jag har gjort massor, igår gjorde jag inget så jag har tagit tag i det idag då.
Tog tag i min altan, efter vintern såg den förjäv... ut, så jag har städat och gnott, skurat golv och tvättat fönsterna. S har hjälpt mig att ta möblerna och nu väntar vi bara på att golvet ska torka så möblerna kan åka in igen, dynorna får vara kvar inne ett tag till, är kyligt om nätterna än. Har även hunnit tvätta ett par maskiner, och den första hänger ute, fick upp vindan med :) eller maken fick efter lite tjat. Har handlat och varit och gått en runda. Nu tog orken slut liksom och jag är inte färdig än, hmm vet ej hur det ska gå men ut ska jag så skriver mer ikväll :D tjingelingen...

Inga kommentarer: