30 april 2009

Torsdag 30/4

Valborg, då man ska titta på elden och sjunga in våren..kanske det men inte här i allafall, eldningsförbud och det blåser kallt/småspik, stannar allt inomhus och kurar ner mig i soffan. Är lite låg, blev så besviken när jag fick besked om omtentan, varför ska det bli så här varje gång det är en tenta? Ja ja det får bli en annan dags arbete. Ska läsa igenom allt i allafall och försöka igen nåt annat kan jag inte göra :)
Idag har jag hunnit med en hel del, S var ledig från skolan och har hjälpt mig. Jag har städat övervåningen och S undervåningen. Har tvättat ifatt med och strykt nästan allt. Vid halv tvåtiden kom E hit och har övat på S frisyr till Balen, hon blev så fin, sminkad och håret blev kanon, stolt mamma :D Tack E för att du är så underbar. Eftersom det nu inte blir någon eld så blev det ingen grillning heller, det blev tacos. Maken har också varit duktig, fått en ny kran i badrummet, så skönt att bli av med den gamla den lät så otroligt mycket när man spolade, nu är det nästan ljudlöst ;)
Kvällen ser ut på följande sätt om jag får bestämma, soffan, tv, nåt att tugga på och medium sen kan jag slagga, varför sitta uppe när man är trött. Jag ska då inte upp tidigt i morgon bitti och demonstrera för vad gör det för nytta? bättre att ligga i en varm säng och sova med den bästa som finns :D
jag hoppas alla föräldrar vet vad deras barn gör i kväll för detta är en helg när debuten ofta sker med alkoholen, jag vet var mina är i allafall :)

TREVLIG VALBORG ÖNSKAR JAG ER ALLA :D

2 kommentarer:

Anette Krantz sa...

Trevlig valborg du också. Jag vet också vart mina ungar är :)

Anonym sa...

haha ja där sa du något, jag gjorde min debut på valborg. Önskar nästan att vi gjort som dig, slappat i soffan istället för att stå ute och frysa för att sedan stinka rök utav skjutton. Men nu är det gjort och jag sitter under en varm filt och dricker kaffe.
Jag tycker du är jätte duktig när det gäller skolan, du kämpar på trots motgångar. Ha en riktigt lugn och skön helg och slappa mycket kan du behöva.
kram Caroline