29 april 2009

Onsdag 29/4

Två jobbiga dagar blev bra i slut änden. Vi har fått en uppgift av vår lärare och det är att spela in en film på en minut var ( vi är 8 st )Den skall handla om våra liv, blev lätt panik för en del av oss i gruppen bor inte här och har alla sina saker, bilder, minnen och allt personligt någon annanstans. Det är inte lätt då att få ihop något på en minut om sitt liv utan minnena. personligen tycker jag att denna uppgift var helt fel eller inte själva uppgiften utan ämnet, vår lärare har fått lite kritik av oss och han förstod, känns bra. Blir nog andra ämnen för nästa kull elever till våren. Men efter en otroligt jobbig dag igår när vi mest satt och spånade ideer och hittade på massor av saker, började en del må dåligt och så ska det inte vara, dessa otroligt goa tjejer förtjänar bara det bästa så nu har vi sänkt nivån och driver ganska så friskt om hela situationen. idag filmade vi och vi rockade tjejer, det blev kanon bra. Är så nöjd och stolt över att få vara i en sådan kanon grupp och sådana härliga människor, det gör allt mycket roligare, har man stöd till 110 % så känns allt mycket lättare. Vår film kommer att gå till historien som en kanon film, bara så ni vet ;) tyvärr vågar jag inte lägga ut den här utan tjejernas medgivande men får jag det så kommer den :)
Annars är allt lugnt, härligt väder idag, ca 20 grader i Kalmar och det var hett i jeans kan jag lova, ska inte snacka om fötterna vågade inte ta av mig skorna då hade alla svimmat av ångorna. nu är jag ledig i 4 dagar och jag ska njuta, verkligen bara njuta. är det skit väder så får det vara det jag ska bara va men det vore bra med sol så man kunde ut i naturen. Blir kanske en tur till Öland på lördag, Matthias tävlar då på Lundegård, han debuterar på 1.20 otroligt högt men både häst och ryttare är kanon bra så det kommer gå fint :)
I dagens tidning ( Östran ) skrev de att det inte blir någon Maj brasa, är för torrt ute i naturen, är väl ingen fantast så men kan gå en sväng och se den tändas sen gå hem och umgås med goa vänner men vi får se vad som händer. Inget är planerat...
Huset är fullt av tonåringar, är inte van vid att höra massa röster som går i falsett och fnittrande flickröster :) men det är kul det som däremot är lite läskigt är att det röks i någon slags vatten pippa?? har ingen info om det någon som kan upplysa mig lite? är det farligt? ska jag förbjuda? massor av frågor hoppas på ett litet svar :D Googlade och fick detta svar

Historik

Vattenpipan, mer känd som N´arghile (i Libanon) eller Shisha (i Egypten), har i årtusenden använts för att röka bort den dagliga stressen med släkt och vänner. Vattenpipan härstammar från Indien. Den första vattenpipan var dock en primitiv skapelse gjord av kokosnötskal. Den spred sig snabbt till Iran och därefter till resten av Arabvärlden. I Turkiet började vattenpipans renässans och utvecklades från kokosnöten till den vackra skapelse den är idag.

Tyvärr blev vattenpipan åsidosatt i takt med att cigarettrökandet ökade. Vattenpipan är dock på väg tillbaka tack vare öppenheten mellan olika länder och kulturer. Från Paris till New York, Miami till LA, och nu även Stockholm har vattenpipan snabbt ökat i popularitet. Vissa kallar den även för den nya "cigarren".

Den historiska och ståtliga skapelsen är en självklarhet i hemmen för över en miljard människor världen över.
I Europa, Asien och Afrika njuter över 100 miljoner män och kvinnor dagligen av vattenpipan, antingen i det egna hemmet eller på det lokala cafét.

Vattenpipan är något som man ytterst sällan röker ensam, utan man gör det oftast i sällskap med vänner och familj. Det är en trevlig och avslappnande upplevelse för samtliga deltagare och den sprider dessutom en ljuvlig doft omkring sig.

Man är vanligtvis 3-4 personer per vattenpipa. Man njuter av ett par bloss och sedan för man slangen vidare till personen bredvid.
Det finns även vattenpipor med flera slangar, där man fortfarande röker från samma pipa, fast där alla har varsin egen slang.

Nä nu får jag dåndimpen tror jag hittade denna artikel och nu blir det nog ett förbud :(
Nu blev jag ledsen så nu slutar jag .....

Inga kommentarer: