5 april 2009

Söndag 5/4

Mår dåligt, ont i halsen ( blänger argt på maken)Ont i huvudet och det värker i kroppen. Jag har absolut inte tid för att vara sjuk så detta får jag nonchalera. Sov länge idag, vaknade av akut toa nödig vid 09.40 sedan kunde jag inte somna om, var väl färdig sövd då, men ögonen orkade inte vara öppna. Beslutade mig för att börja ett nyttigare liv idag, (hmm)blev gröt och smörgås och the. Proppmätt, nu ska vi se hur länge det går denna gången, har lite svårt att hålla mig ifrån godsakerna. Blir en långis promenadis idag med, om jag orkar (hatar den känslan, vill kunna göra vad jag vill)vill inte att man ska vara beroende av vissa saker för att kunna göra vissa saker. Nu blev det snurrigt värre, hoppas ni fattar vad jag menar :)
I går kväll var det fullt ös. S var hos grannen och lanade, D var hemma och slappade, konstigt nog var hon skit slut efter fredags kvällen, menar hon är ju ung hur skulle en annan ha varit om man varit ute då? Sängliggande eller ? Ja det räckte med att vara chaufför mitt i nassen, höll på att gäspa ihjäl mig ju :)Maken och jag var hos P och H, åt härlig wok. Hon hade gjort två olika och det var så underbart gott. Förts en vanlig med kyckling, och grönsaker, Inget glas med heller ;)sedan hade hon en med kål och svamp och lövbiff som hon strimlat + lite soya då. underbart gott. H är en pärla i köket, ja inte bara där i oförsig ;)Vi spelade kort, först det vanliga, kort/lång men sedan bröt vi mönstret och började spela skit gubbe och kinesisk skitgubbe. hade skit kul var verkligen länge sedan jag spelade det. Vann gjorde jag då inte i nåt spel men kul det hade jag. Tyvärr var jag så skit slut vid tolvtiden så vi fick åka hem, jag kände av mina förlorade sömn timmar. Blev bara 5 timmar natten innan och det är alldeles för lite för en sömn tutta som jag då :) hade messat med sonen under kvällen och allt var lugn, hade lovat föräldrarna till sonen i huset att gå in och kolla läget men kände att det inte behövdes så jag stupade i säng istället. Somnade nog omedelbart och sov stenhårt till 04.20 eller nåt då sonen försökte smyga in, ha trodde han det eller. Har man en mamma som vaknar av minst ljud så kan man inte smyga, han hade haft kul och då är jag nöjd :) Önskar att jag kunde göra vissa av mina inlägg hemliga så att jag kunde få skriva lite vad jag vill om vissa personer, är så trött på dem så jag vet ej vad jag ska göra men men så är väl livet , tittar framåt och sneglar inte bakåt, just nu i allafall. Nu är det söndag igen då och idag måste jag fixa mina uppgifter, gjorde en nästan klar igår men har en kvar. men känner mig ganska så säker på vad jag ska skriva så det gäller bara att hamna där, i skrivandet alltså :)Känner inte för det än bara, gör det senare. Vill ut och gå undrar om B är vaken och har lust att hänga på ? ska ringa och kolla läget. tjingelingen :D

Inga kommentarer: