13 april 2009

Måndag 13/4

Sent i säng och tidigt upp, man kan ju börja undra vad man håller på med..vi promenerar innan frukosten. Väldigt ambitiösa är vi och väldigt skönt är det men så svårt att lämna sängen. Men har gjort det nu två morgnar och det har känts bra, dottern ska fortsätta nu över påsklovet, jag får hålla mig till helgen och mina vanliga promenader :) Finns inget bättre än att vara ute och gå, det rensar huvudet och hjärnan får bli av med en massa skit. Min dag då ja den har väl varit okej. Har tvättat en del och har hängt det ute, sommar feeling det :)
Var också en sväng nere hos farmor, hon blev så himla glad och jag fick mer dåligt samvete, måste åka dit oftare. Var en trevlig stund, satt och pratade med en hel hög gamlingar och det var riktigt trevligt, farmor hon somnade med jämna mellanrum och hängde inte riktigt med i snacket men hon höll min hand och var nöjd, känns bra:)sedan hem och jag fortsatte med att räfsa, men gud så ont i kroppen jag har och får, känner mig som en 80 åring, visste faktiskt inte att jag hade så mycket muskler som kunde värka så. Fixade lite lunch år familjen sedan räfsade jag en stund till men sen fick det vara ont ont. Jag tog tag i min stryk tvätt istället, har ju fått frisk luft idag så det kändes ganska okej att gå ner i källaren och stryka fasten solen sken ute. Nu är det med gjort och jag kan koppla av från det i ett par dar i allafall. S och jag åkte och handlade inte klokt vad dyrt allt är, blir tokig vill ha en massa kosing på banken så man kan leva, nu går det ju knappt runt, hatar det :( Ska fixa lite varma mackor i kväll, blir ingen middag jag strejkar och de är ju inte så att de svälter ihjäl precis ;)
Måste dela med mig av ett klipp som tiagirl tipsade om, handlar om en Susan Boyle. Hon kommer in och blir nästan hånad, alla dömer henne och sedan får de sin livs överraskning..titta och njut helt suveränt bra gjort. http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY det är adressen :) Tycker att det är en liten tankeställare, hur vi människor dömer pga utseendet, menar hur man är som människa är inte enbart hur man ser ut, utan hur man är inombords, vad man har i bagaget och vad man vill, så snälla döm aldrig någon utan att först ge dem en chans för alla förtjänar det vad som än har skett eller de har gjort. Men sen om det inte funkar då har man i allafall försökt. jag tycker så i allafall och jag har plats för många flera vänner, det kan man aldrig få för många av, sedan gäller det att vårda dem med för det är lätt hänt att man tappar någon på vägen. nu ska jag fixa varma mackor är på tiden att jag blir mamma och föder mina stackars utsvultna barn och make ;)

Inga kommentarer: