3 oktober 2010

Söndag den 3 Oktober 2010

Söndag och jag gillar det för jag är trött, trött efter en trevlig helg med både marknad och kalas. Efter en ovanligt "jobbig" vecka var det skönt med helg. Fredagskvällen tillbringades tillsammans med goa vänner och vi spelade kort. För det hände nämligen något väldigt ovanligt i fredags, vi var barnlediga. Om man nu kan säga det när de är 18 och 20 år gamla;) P var och lana hos en kompis och S var ute med sina tjej kompisar, de var i Kalmar. Alltså här satt då K och jag själva :0 vi är inte vana vid det så vi bjöd över B och J. trevligt, mycket skratt. Lördagen blev det marknad för hela slanten, började dock med att besöka Bilisten och handla blommor super billigt. 10 kr för ljung, silverek och kål. Blev ett arrangemang till trappen och lite till mammas grav.



Sen blev det då marknad, S och jag var duktiga och gick in med skoskav som svar :/( fick åka bil hem) Jag var ute efter muffins formar men det var dåligt med såna, blev två olika med julmotiv och lite servetter. Sen blev det då en hel del onyttigheter :/ både munkar och toppar, men så gott ;). Tröttnade dock snabbt och efter ca en tim var vi på väg hem och jag kände att det var bra, är inte lika tokig i marknader som jag var förr känner jag och det känns bra. är inte bra att ha det kravet på sig själv att besöka alla marknader inom en viss radie. På kvällen blev det att fira goa B som fyllde år. Blev go sallad och en massa roligheter. Var ett kul gäng och eftersom P var med så skulle vi prata engelska, ja i början var det inte så mycket men ju mer alla fick något innanför kragen så blev det mycket svengelska och jag höll på att skratta ihjäl mig ibland för det blev lite konstiga konstellationer kan jag säga. Men så länge P kunde förstå så var alla nöjda. På måndag ska vi ut till henne och få lite massage ser jag verkligen fram emot då min nacke håller på att driva mig till tokigheter just nu, tror att min förkylning sitter där så har jag tur försvinner den eller så blir den värre ( om det nu går)hem och stupade i säng runt halv ett och sov stenhårt fram till 9 då S kom och väckte mig :0 fräckt när man sover som bäst ;) idag söndag har jag mest glidit runt. promenerat med grannen och tvättat, strykt lite och även målat ett gäng bräder. lagat mat och varit på verkholm och snackat bort en stund. Nu blir det lite skolarbete fram till 21.15 då The Event börjar på svt1. Såg ni det förra veckan ? det var skit bra och jag tänker fortsätta följa det, bäst är att det är på ettan alltså inget reklam och det uppskattas. Ha en fortsatt trevlig söndagskväll :)

Inga kommentarer: