12 oktober 2010

Tisdag den 12 Oktober 2010

Den går mig på nerverna rent ut sagt :/Den gör mig tjurig och tvär, får mig att sova dåligt. Kan inte äta med stängd mun ( fy fasen) Den får mig helt enkelt att deppa ihop totalt. Är inne på 5 veckan och snart blir jag tokig. Hatar att vara förkyld.

Dagen har varit kanon mysig, tillbringade halva dagen i skogen med klarblå himmel och solen som sällskap ( ja 16 barn med)Vi samlade löv och lekte lekar och jag tror faktiskt att barnen hade lika kul som jag ;)Jag är väldigt barnslig har jag kommit på för när vi leker så leker jag till 110 %, man måste ju bjuda lite på sig själv eller hur ;) Cyklade hem och gjorde min plikt som mamma, fixade mat och diskade har även hunnit tvätta en maskin, däremot har jag inte hunnit plugga det som jag skulle. man hinner inte bägge delarna märker jag :/ men i morgon ska jag plugga. S och jag tog oss en väldigt skön promenad efter maten, kallt som tusan men på bibblan var det varmt ( det var dit vi gick). Dom som jobbar i M-ås bibliotek är kanon bra, de hjälper mig med att fixa böcker och de kämpar riktigt bra :) kan inte annat än älska dem och min plånbok älskar det med. Nu löste de ett stort problem på bara en sekund :D kan man annat än älska dem.

På tal om annat UTANFÖRSKAP. Vad betyder det för er? För mig betyder det att man är utanför, att man har folk omkring sig men blir inte riktigt insläppt. Detta är något som jag hatar riktigt mycket för det är så jävla falskt ( förlåt svordomen)Hur kan man vara flera stycken och sitta och prata och tre av fyra bestämmer att de ska göra si och de ska göra så men de frågar inte den fjärde!!! Menar man gör inte så inte i min värld i allafall och jag blir så frustrerad när jag ser vad det gör på personen i fråga, hur det skadar och hur arg jag blir för att personen i fråga inte står på sig och fräser ifrån en gång för alla. Oh om jag bara fick vara med en LITEN stund, bara så man kunde få in en dräpare ( grr morrar, ibland blir jag svart i ögonen ska ni veta) Menar varför om man är fyra kan inte alla få vara med? Mobbning har alltid förekommit i olika former och utanförskap som skapas för att frysa ut en person är mobbning i mina ögon och det är så fel, fel att skada en annan person så mycket för det skadar mycket mer än vad som syns på utsidan. Jag önskar ( som jag alltid gör) att jag kunde få byta skepnad med denna person ett tag och lära dessa personer lite vett och hur man ska bete sig mot varandra. SJÄLVKLART kan man inte alltid få det att fungera och jag vet att en ibland säger nej och så vidare men man kan ju fråga, då har personen el personerna i fråga en chans att välja istället för att bli bortvald hela tiden. Det jag lider mest av är sorgen man ser som personen försöker dölja, men för mig går det inte att dölja sådant, jag har sett det på så nära håll och den smärtan den ser man och man känner den. Nu kan jag inte gå in i detta fall hur mycket jag än vill jag får försöka vara där och stödja hela tiden istället, ge mitt stöd och låna ut mina öron ( ja att de får prata med mig förstås ;) jag är en bra lyssnare och jag lyssnar alltid, ibland mer än vad jag borde. Jag kan kalla mig vän, till den som vill ha mig som en.

Kramizar till er som läser :)

1 kommentar:

Caroline sa...

Det är den värsta sortens mobbning någon kan utsättas för och göra mot någon.

Det är inte offret det är fel på utan det är de som utsätter någon för något sådan det är fel på
Kramar