26 oktober 2010

Tisdag den 26 Oktober 2010

I dag har jag insett att den framtida tiden kommer att bli hård, familjetid vad är det? Har varit på info möte idag om C-uppsatsen och efter lite fakta så har jag fått klart för mig att social kommer jag då inte vara den närmsta framtiden. Det blir hårt arbete och lite tid. Just nu känns det lite så där men samtidigt är man så stressad över att denna delkurs inte är slut och man känner sig stressad att börja med nästa. Universitetet kunde faktiskt planera lite bättre eller så vill de att sina studenter ska ha ständig magvärk, vad vet jag ;) Sitter och skriver nu om lärarollen och deras förändringar, hur förändringar, tiden, intensifiering och skuldkänslor styr lärarnas roll i dagens skolor, ja ni hör ju själva. Först och främst är jag lite sur på att allt rör skolan!! jag ska inte arbeta i skolan utan i förskolan. Det är frustrerande hur lite det just är om förskolan hua mej mycket ilska just nu eller inte ilska uppgivenhet av att inte hinna med. läser jag en bok så ska jag väl hinna läsa den och sedan reflektera över vad jag läser eller??? hur ska jag annars komma ihåg vad jag lär mig genom att läsa just denna bok. Blir så TRÖTT. Nog med detta gnällande idag har jag färgat håret, skönt att slippa det där hemska grå som har en förmåga att dyka upp hela tiden, nu är det mörkt och jag är glad i så där en till två veckor innan de syns igen. Hann med att göra ett kort besök hos A med och beställa lite från hennes sons klädkatalog. Prata får vi ta en annan dag hon skulle till skyttet :)

I morgon är en jobbig dag vi ska begrava min älskade lilla farmor :´( samtidigt som det är jobbigt för att man blir påmind igen så är det även ett avslut, nu ska man gå vidare och i stället minnas det goa från våra liv tillsammans och det finns en hel del har jag märkt, det kommer lite undan för undan som man minns från när man var liten. Så i morgon kommer jag ta ledigt från allt vad skolarbeta betyder, tänker inte tänka en tanke på det för det räcker att vara ledsen. Nu ska jag snart titta på Navy och vänta på att maken ska landa in skönt att få hem han ett par dagar innan :)

Kramizar ;)

Inga kommentarer: