28 oktober 2010

Idag är det seminarium i Kalmar som står på schemat, vi ska ge oss på två böcker och diskutera, kan bli lärorikt ;)Med tanke på att nästa bok igentligen skulle vara halv läst redan nu och min sk rapport vara igång så känner jag ingen panik alls. jo har en power point med som ska göras och skickas in så ni ser att vara student idag är en pice of cake ;)Men jag kör in med lätt hjärta för jag vet att jag gör mitt bästa mer kan jag inte göra. Natten var lugn trodde nästan att jag skulle vara ledsen men som förut så ser jag inte detta som ett slut som var förhastat utan ett slut som var behövligt, min lilla farmor hade en sådan ångest över livet och jag vet att nu är det slut med den ångesten och det glädjer mig istället.
Ikväll kommer mannen hem igen och det ska bli skönt att vara två i sängen, förs i natt och ingen att krypa intill, det gillas inte. Annars blir det plugg hela helgen för jag ska arbeta ifatt allt som jag ligger efter med, ska bara göra ett break med att städa det är välbehövligt men när tiden inte räcker till så får det vara skitigt helt enkelt.

Har hittat en ny blogg idag som jag tänker börja följa

http://blogg.aftonbladet.se/arbogamamman

handlar om Emma och hennes liv efter att hennes två barn blev mördade för ett par år sedan i Arboga av en svartsjuk tyska :/ Tänker även vid ett annat tillfälle läsa hennes bok som släpps i dagarna. Gå in på hemsidan http://www.varforgraterinteemma.se ) och titta på filmen och säg efteråt om du inte blev berörd, det blev jag.



nu blir det lite fix sedan en tur in till kalmar som sagt var. ha en bra dag alla och kramizar till er ;)

Inga kommentarer: