30 oktober 2010

Film :)

Satte mig och såg en film efter jag skrivit förut, en film som jag velat se väldigt länge men inte fått tag på. The Lovly bones heter den på engelska och på svenska Flickan från ovan.





Från den Oscar®-belönade regissören Peter Jackson kommer en fantastiska berättelsen om en flickas liv och allt som följer därefter.

När den 14-åriga Susie Salmon blir mördad lämnar hon ett oavslutat liv efter sig. Nu befinner hon sig på en märklig men vacker plats mellan liv och död där hon måste hjälpa sin far att få fast hennes mördare och skydda sin familj innan hon äntligen kan gå vidare. Detta är en film fylld av hisnande spänning, hopp och kärlekens helande kraft.

"En av årets bästa filmer. Ofattbart stark." - Harry Knowles, AIN'T IT COOL NEWS

Filmen trollband mig i över två timmar och stundtals for jag illa mer än jag tänk mig eller for illa gjorde jag hela tiden. Filmen är bra ur många perspektiv och man börjar fundera hur vissa människor är funtade, det är ju ingen nyhet i oförsig men otäck det var den. Se den och bedöm själva, jag tycker det var en kanon film.

Inga kommentarer: