30 oktober 2010

Lördag den 30 Oktober 2010

Trött och mer trött, känner verkligen att jag inte är van att vara ute och promenera sent om nätterna ;) Men kan inte klaga såg inte en endaste onykter person på hela kvällen och inser att ungdomarna i Mönsterås är kanon på alla sätt och vis. Så underbara att vi åkte hem runt ett tiden :) Var mycket sport och det är alltid kul att se dem slita men en sport har jag inte riktigt förstått mig på och det är Frisbee. Jag är totalt okynnig i det och ska igentligen inte uttala mig då jag inte vet hur det funkar men det såg ut som att de bara sprang över planen hela tiden men de slet och jag får väl lära mig förstå så kanske det blir bättre till nästa gång ;) Inget negativt till denna sport nu så missförstå mig inte är ni snälla allt beror på okunskap. Sov länge och vaknade till ett tyst hus, först trodde jag att jag var ensam men sonen och dottern sov och det gjorde maken med fast på soffan. Jag har tydligen delat med mig av förkylningen för nu hostas det och snörvlas hos de andra tre med , sorry.Min är väl lite bättre men en jäkla huvudvärk har jag som inte verkar ge med sig, däremot har jag varit feberfri nu i 4 dagar och det är skönt. Denna dag har jag bestämt mig för att arbeta igen med det som ligger efter mig så jag har läst färdigt min bok, Utvärderingsmonstret. Inte den bästa men lite nyheter var det ändå för lilla mig och ja jag lärde mig en del med. Men samtidigt tycker jag att man utvärderar sönder skolan men det är min åsikt ;) Har även fixat min power point och skickat in den, behövde bara dotterns hjälp två gånger :) känns lite mysko att inte klara av sådana saker själv eller så är det för att jag vet att hon är så duktig på att göra dem, hon fixar de där små detaljerna som sätter den och det gillar jag ;)Nu har jag tagit en paus och kollar runt på nätet lite men det verkar som att alla är trötta idag eller väldigt sysselsatta med annat för det är ganska så dött överallt.

Ikväll är det fest i Blomstermåla, Musik i kubik. Jag vill dit och se två av banden The Quil och Sara Löfgren, men betala 220 kr har jag nog inte råd med just nu och det suger och för det andra har jag ingen att gå med så det är bara att gilla läget :)Sara är en kanon artist som jag gillar mycket för att hon har en sådan blandning på sin musik mest gillar jag det rockiga stuket förstås ;)Vem vet jag kanske tar mig en tripp upp framåt kvällen man vet aldrig när lusten faller på en ;)

Nej nu plugg igen... ha en bra lördag :)

Inga kommentarer: