21 oktober 2010

Torsdag den 21 oktober 2010

Vaknade 04.10 i morse och gick på toa, det var vit ute :0 först trodde jag att jag såg fel men sen insåg jag mitt misstag, suckade och la mig och sov vidare. Det har snöat :/Visst jag älskar snö och vintern den är fin och så men inte än!!!!! Fast denna dag har varit underbar på alla sätt och vis. jag började dagen med sov morgon till halv tio, ni ska bara veta hur skönt det var att få ligga kvar i värmen och bara ha det gott. Ungarna kom lite senare och hela förmiddagen tillbringade jag i soffan uppe med att läsa en bok, det är en bra bok som skolan absolut vill att jag ska läsa men varför måste den innehålla en massa krångliga ord? menar varför ska vi läsa något som man måste slå upp eller googla vartannat ord för att fatta. i början förstod jag dock och kände mig väldigt nöjd men ack vad jag sket mig, det lätta försvann :/ Nu är den läst och jag kan inte göra mer men undrar lite smått panikslaget hur nästa Quiz ska gå??? Har hunnit med att tvätta ett gäng maskiner med och gått en lång promenad med dottern, var och hämtade mitt betyg på skolan och blev varmt välkomnad, kändes väldigt bra ;) sedan kom den bästa biten på hela dagen :D mannen i mitt liv kom hem :D tänk att han kan göra mig galen bara av att le mot mig det ni det är inte illa efter 24 år ihop. Fikade och nu är alla kakorna slut det var en himla åtgång på dem vill jag lova, får väl baka snart igen tror jag ;). Resten av dagen har bestått av matlagning, gjorde mig till och fixade egna schnitzlar, pot och sås, diskning och sedan mer läsning men nu är hjärna trött på att läsa så nu skiter vi i det för ikväll. har dock insett efter ett samtal med min goa vän M att det blir en hel del att göra framöver och det gäller att fokusera på rätt sak, fast det känns som att vi måste fokusera på tre saker samtidigt :/ undrar lite hur det ska gå.... Men en sak i taget och så brukar det lösa sig eller hur ;) Morgon dagen bjuder på nya spännande utmaningar och redan kl 08.15 ska vi på samtal sedan lär det bli lugnt fram till 11 då jag ska åka buss till Kalmar :0 hur nu det ska gå...men varför köra två bilar in känns helt meningslöst och jag får ju åka bil hem så jag fixar nog det med :)Ha det nu så bra och var rädda om varandra.

Kramizar

Inga kommentarer: