23 oktober 2010

Lördag den 23 Oktober 2010

Lördag och ledig, en härlig känsla. Denna dag är planerad in i minsta detalj och än så länge följer alla tidsplanen ;) Morgonen var lugn, frukost och morgonbestyren var snart avklarade och vi lämnade huset och begav oss mot Kalmar. Målet idag var att grabben skulle få kläder till begravningen, han ska hjälpa till och bära kistan men har ingen kostym, det blev det ingen idag heller för varför köpa en dyr kostym som han troligtvis inte kommer kunna ha nästa år? ( han växer ju än)blev ett par svarta byxor, vit skjorta och vit slips han höll på att slå avigt när han kom på att han måste ha slips ;)Men det blir bra så nu är vi dressade och redo för en jobbig dag. Ska bli skönt när den är över och man kan gå vidare och ha älskade lilla farmor i sitt hjärta. Hann med mera i Kalmar, var ett års jubileum på Modehuset så dit åkte vi, köpte mig ett par stövlar, är så nöjd har letat länge ska ni veta. Men behöver ett par vinterskor med och en jacka men det hittade jag inte :/ Men Kalmar är jag ju i titt som tätt så det är bara att leta vidare. Hann med Media Mark och Maxi med. Sonen fick en julklapp ;) ja vet lite tidigt men den var ju billig nu. En 26 tums platt tv som han ska ha på sitt rum. Blir lite mindre till jul men det var okej för honom så då fick det bli så. Hem och hämtade farbrors bil, ska byta till vinterdäck och tvätta/städa den inför vintern, svårt när man är gammal att göra såna saker så det känns bra att kunna hjälpa till.Nu är vi hemma och jag har skrivit färdigt min text som jag skulle gjort igår men hjärnan la ju av ;) Vet dock inte om det är bra nog men då lär den ju komma tillbaks eller hur :) Tvättmaskinen är igång och middagen förbered, blir varm smörgåstårta och det ser då jag fram emot, är väldigt gott ;) Ha nu en fortsatt trevlig lördag :)

Inga kommentarer: