18 oktober 2010

Måndag den 18 Oktober 2010

Måndag morgon, lika grå och trist som jag känner mig. Orkade knappt dra mig ur sängen men måste man så måste man. Blev piggare av frukost och lite mys prat med barnen innan jag drog. Dagen har varit helt okej, ungarna är så kanon goa och jag kommer sakna dem tonvis, det gör jag alltid :´´( men det är dags att ta tag i allvaret igen och plugga, inga goa dagar med ungarna på ett tag. Jag får plocka fram dessa goa minnen när det blir jobbigt i höst. Dagen fortsatte med ett snabbt besök i O-Hamn och besiktningen. hade glömt bort att det var ombesiktning och maken hade slutat tjata så idag var det körförbud :0 men det fixade sig, no problematos ;) ny är den igenom utan anmärkningar och vi kan köra ett år till. Hann även med ett icke nyttigt besök på McDonalds men fasen så gott, när man inte är där och äter så ofta så är det riktigt gott. Maxi fick sig ett besök innan hemfärden. Väl hemma startade jag datorn och skulle plugga, det hade jag bestämt mig för redan på morgonen men tror ni på det ? nej då. Sonen kommer och säger ett vi ska hämta kläder på Lantmännen okej bara att åka dit, hem. Då kommer dottern mamma vi skulle ju sola :0 jag var ju i oförsig inte så svårövertalad att följa med till Plasket. Det tråkiga där var att maskinen som jag låg i var svinkall ( hutter) jag brukar bli varm men inte idag och då blev jag besviken, tror inte den varit igång på hela dagen, blir en annan nästa gång. Men vet ni jag har chokat mig själv, en stor fasa i mitt liv är att gå till frissan, gillar det inte alls. Först så klipper de jämnt av mig halva peruken pga att det är så slitet ( undrar varför) eftersom jag klipper mig så där vartannat år. Det är dyrt och jag är aldrig nöjd, allvarligt så hatar jag det men nu är jag tvungen och jag har beställt tid. jag ska till ett helt nytt ställe och jag hoppas det är bra. Vill så gärna klippa upp mitt hår och få lite volym men alla här i Mås säger att det är för tunt och kommer se risigt ut :( det vill jag ju inte. Men jag vill inte heller se ut som jag gör nu allt bara hänger och jag har det upptas hela tiden...trött på det är jag men igentligen vill jag inte klippa det heller ;) jag är lite knasig jag vet. Så nästa vecka har jag ångest...... Nu ska jag titta på Top Model och få mer ångest samtidigt som jag äter en ägg macka, smal behöver jag inte vara bara jag mår bra. Kramizar på er :)

Inga kommentarer: