24 januari 2010

Söndag den 24 januari 2010

Vaknade runt 9 tiden men orkade inte ta mig ur sängen, huvudet var klart men ögonen ville då inte öppna sig. Älsklingen åkte och handlade nybakta frallor riktigt gott måste jag säga, var ett tag sedan nu.Gör inte många knop är så konstigt trött i hela kroppen känns som jag är överkörd av ett tåg typ, är nog lite för mycket i huvudet just nu...jag brukar bli så här då. Känner dock att jag ligger ganska så bra till i min skol planering och kan jag bara följa den så kommer allt att fixa sig. Idag har vi inget planerat, sonen och jag sitter vid varsin dator och de andra två ser Transformers nere alltså en lugn söndag. Ska dock bryta den nu och tvinga med åtminstone dottern ut på en rejäl promenad..tempen har stigit lite nu så det är lite behagligare.
Gårdagen var kanon mysig, vi blev hämtade här hemma runt kvart över fem och sedan styrdes färden mot Kalmar. Vi hamnade på Ming Palace och för ovanlighetens skull tog jag inte fyra små rätter utan följande,

förrätt: vitlöksmarinerade räkor
middag: kolgrillad oxfilé med vitlöksås
Efterätt: friterad banan med glass.
till detta drack jag isvatten.

Det smakade väldigt gott och jag blev lagom mätt. jag siktade in mig på att äta det underbara köttet och undvek riset, det fanns även broccoli i denna underbara sås ja jag säger bara att det var underbart gott. Sedan satt vi kvar och pratade i över en timme, underbart maten han smälta och man var inte så där proppmätt som man kan bli. Ner till bion och efter det vanliga inköpet, popcorn och en Fanta blev det då dags för bio och Snabba Cash.
Jag ska ärligt säga att den var verken bra eller dålig. Den som imponerade var ju då Joel Kinnaman men de andra var inte dåliga de heller. Jag kan säga att det hände saker men samtidigt höll jag på att somna vid ett tillfälle. jag skulle inte se denna film flera gånger men är glad att jag såg den. konstig recension eller hur den får 2 ** av 10 utav mig.
Nu lämnade vi den stora staden Kalmar och styrde färden hemåt, klockan var nästan 12 när vi kom hem och jag pratade lite med barnen sedan stupade jag i säng och vaknade vid niotiden i morse..underbart att få sova en hel natt. Vårat sällskap var lika trevligt som vanligt och de tipsade oss om Johan Falk filmerna så dem ska vi låna och börja se nu om kvällarna var min tanke, de sa att snabba cash var lite likt de filmerna men att Falk var bättre. kan inte svara på detta just nu då jag inte har en aning om vad de menade men ni som sett dem kanske förstår. ha nu en bra dag kramizar :)

Inga kommentarer: