16 januari 2010

Lördag den 16 Januari 2010

Jag har tagit det lugnt, överallt. är trött på det mesta just nu men är ändå glad...hur nu det kan komma sig ;) Dagarna går och måndagen närmar sig med stormsteg och ja ..jag är faktiskt lite nervös, det har inte gått så bra för mig på de andra delkurserna så man undrar ju lite hur det ska gå. är dock väldigt glad för att jag har M och tjejerna tillsammans är vi oslagbara. Huset är fullt av pojkar :) P har lan och det sitter ett gäng på undervåningen och pratar och skrattar...precis som det ska vara. men det har ju varit lugnt på denna front ett tag så jag tycker detta känns väldigt bra. Vi andra går mest runt och gör ingenting bara slappar och laddar bakterierna, S och jag har dock varit ute och gått ända till Algots och Statoil och sedan hem, blev en lagom runda i kyla och blåst. Hemma är det dock varmt och skönt så jag kommer stanna inomhus ett tag till sedan ska gubben min och jag hem till J och B och spela lite kort och bara ta det lugnt. Precis som det ska vara.
Idag har jag börjat läsa lite i de böcker som vi ska ha läst för framtida föreläsningar och ja det är intressant ämnen, Konflikthantering, samtal och mobbing.Detta är ämnen som högskolan behöver ha med mera av för det är först nu i AU 2 som det kommer och om jag då får säga nåt så är det bland det viktigaste som man kan lära sig för det är ett hårt klimat i skolorna idag. Har hunnit med att plinka lite gitarr med och nja det går så där, fingrarna gör lite som dom vill ;) men som den vise sa det är bara att öva och det gör jag.
Så nu vet ni att jag lever och mår bra tagit lite paus i skrivandet bara. Kramizar ;)

Inga kommentarer: