20 januari 2010

Onsdag den 20 Januari 2010

Idag har jag upplevt en ny känsla..eller ny och ny. Jag satt i min nya grupp och hade föreläsning om Freud och utvecklingspsykologin, jobbigt ämne. Allt gick bra och det var faktiskt intressant men sedan hade vi ett grupparbete. jag gnäller inte men kan bara säga att jag är i en grupp med 8 st blivande gymnasielärare och så jag då som ska jobba med barn i åldrarna 1-6 år. Vi tänker inte lika kan man säga.De pratade och jag förstod inte riktigt vad de menade eller förstår gör jag men kan inte sätta in det i min åldersgrupp precis. men jag är en optimistisk person ( ;) )och jag ska göra mig hörd för någon måste ju slåss för de små barnen eller hur :) Allvarligt så var det lite konstig känsla idag men det kan ju också bara vara idag, vi känner ju inte varandra kan knappt namnen på dem än så jag tar det lilla lugna.
Efter skolans slut åkte jag och handlade på maxi..underbart att ha lite pengar på kontot och nu även mat i kylen. Gjorde något som jag inte skulle ( skäms..men bara lite ;)köpte oss en temla ;) älskar dem men hade lovat mig själv att vänta tills fettisdagen men omöjligt för de stod där i disken och skrek åt mig ganska så oförskämt igentligen så jag var ju bara tvungen...ELLER ;) Vi ska smaska när maken är färdig med att sätta ihop S nya garderob. Hon har möblerat om på rummet och det blev riktigt bra, det märks att ett stort intresse är inredning i allafall.
I morgon är jag ledig, jag går enbart 11 dagar av 20 och jag gillar det faktiskt men för det ska jag inte slappa till mig utan läsa mina 2000 sidors tjocka psykologiböcker och vara en duktig elev för något kommer kanske att stanna kvar i min hjärna som jag sedan kan ha stor nytta av..man vet aldrig.
Svärmor fyller år idag 76 år, kan man inte tro. hon är fräsch för sin ålder..säger man så? men lite knepig då och då men det är väl så svärmödrar ska vara. Blir väl ett kalas framöver kan jag tänka mig bara det inte blir på lördag för då ska jag till grannen på sex party ;) ser jag fram emot det var roligt sist i allafall och förhoppningsvis blir det det även denna gången. Är ju inte så långt att gå heller det gillar jag som är så hemma kär ;) nä du har jag tråkat ut er tillräckligt för idag..kramizar på er :)

Inga kommentarer: