18 januari 2010

Måndag den 18 januari 2010

Dagen är en alldeles speciell dag för det är Patriks födelsedag :)För precis 17 år sedan kl 14.07 låg jag på bb och hade fått upp mitt andra barn på magen, man är ju inte så där värst pigg efter så det tog ett tag innan polletten trillade ner… vi hade fått en pojke. Var så säker på en liten syster till Sara. Han var 51 cm lång och vägde 3875 g. Kenth var med hela tiden och var ett stöd utan dess like, denna gång hoppade jag över allt bedövning som fanns eftersom det blev så fel med Sara. Han var så fin med stora blåa ögon och kolsvart i huvudet, alldeles brun (jag knaprade massor med morötter när jag väntade honom) först trodde jag han hade gulsot men nej då bara härligt brun. Tänk vilken underbar känsla det är när man tittar i sitt nyfödda barns ögon för första gången och de ser på en och undrar liksom … vem är du? Det finns inget mer underbart än sina barn.
Det enda molnet denna dag var att Sara då två ½ år inte ville prata eller träffa mig och den där dumma bebisen, hon tyckte allt att doktorn kunde behålla honom, ja de är för goa.
Idag är det en grabb på 1.85 lång och på väg in i vuxen livet precis som det ska vara men ibland önskar jag att de var små igen och man kunde ta dem i famnen och de var trygga och allt var bra.Men istället ska man släppa taget och låta dem snubbla sig fram i en oviss vuxen värld,och själva upptäcka världen han kommer göra alla klassiska felen men det ingår ju liksom i utbildningen, jag tänker låta han göra dem och sedan tala om att han kommer alltid förbli min lilla goding vad som än händer och sker :D

Dagen annars har inte varit så bra för min del, mår lite skit. Dagen började bra in till kalmar och träffade tjejerna. Samlades med resten av AU2 och allt var lugnt. Sen blev det prat precis som vanligt om vad som skulle ske och gruppindelningar osv. Fick lite ont i magen visste inte varför men det kändes inte rätt. Ända sen vi fick brevet om AU2 så har jag funderat lite var jag ska gå för AU2 eftersom jag har två inriktningar och mina misstankar besannades. jag hamnade i en grupp på 8 personer som gått samma AU1 som jag men känner ingen av dem :( Jag kommer inte få gå med mina tjejer inte jobba med dem alls under hela AU2 och det känns skit jobbigt. Känns lite som att någon dragit undan mattan jag stod på. jag ska inte gräva ner mig men detta kommer påverka mig mer än vad någon kan förstå för osäker är jag innan men nu lär det då inte bli mindre :/ Så denna dag som jag såg fram emot blev inte som jag trodde, tyvärr. Det är mera...jag har även beställt böcker för 1200 kr som jag inte kommer behöva och får inte skicka tillbaks dem :/ just nu är livet lite motigt och jag känner mig låg till tusen förhoppningsvis känns det bättre snart ( kan ju drömma). Blev inget roligt inlägg förutom det första då men ändå skönt att skriva av sig lite. Nu ska jag försöka ta mig i kragen och spela på gitarren, uppspelning i morgon kl 13.00. Funderar på att fixa våfflor med det är ju ändå idag som han fyller så varför inte fira idag med...Kram från en lite låg lotta :/

2 kommentarer:

Tiagirl sa...

Det där förstod jag inte... :( Varför får du inte gå med dom andra och varför har du fel böcker???

Nettan sa...

Gratta Patrik från mig. Hoppas att allt ordnar sig för dig. Ha det bra.