23 januari 2010

Lördag den 23 januari 2010

Lugn och skön morgon med familjen, gillar att vi äter ihop :) Dagens plan var att fixa ett par nya skor till sonen så det bar av till Kalmar. Efter ett antal affärer gav jag upp, vi hittade inget eller P . Men det ska komma in nya skor i feb/mars så vi får helt enkelt vänta lite till. Smet in en sväng på maxi och fixade lite mjölk mm. Det var ganska så mycket folk så vi ställde oss i två kassor för att se vilken som gick snabbast. Bakom P kommer det en snofsig dam i sina bästa år, hon visar tydligt att hon har bråttom eller inte tycker att det går snabbt framåt. S och jag bestämmer oss för att ta varsin godisbit, ni vet tre för 10 Kr och står och väljer, då kliver damen fram och går före. när hon märker att jag tittar upp så säger hon spydigt
- står ni i kön eller?
- ja självklar gör vi det svara jag då lite snopen.
- Men då måste man gå fram med kön, säger hon då. Sen fortsätter hon med
- ni har ju inga varor heller. Då pekar jag på P som står bredvid och just är på väg att komma till oss eftersom det går fortast där. Då blandar sig en äldre dam bredvid i och säger.
- outbildade människor...till mig :0 jag bli ganska så paff måste jag erkänna. Hur fasen kan denna människa bara häva ur sig något sådant till mig? hon känner inte mig på något vis. Nu blir då jag lite smått irriterad är ändå lugn. Vänder mig mot den äldre damen
- Hur kan du säga något sådant till mig? vi känner ju inte varandra. Vad har du med det här att göra överhuvudtaget? damen i frågan vänder mig ryggen utan att svara.
Den andra damen säger nu till mig att JAG är otrevlig!!! är jag otrevlig vad har jag gjort? Här lägger jag ner varför i helvete slösa energi på idioter. Fick lugna mina barn med som höll på att gå i taket och bli riktigt otrevliga. kassörskan bara tittade på mig och log, kan säga att hon log inte mot den andra damen som kom bakom mig.

Detta kan göra mig så himla arg, vad gjorde jag för fel i denna situation? inget vad jag vet men tydligen eftersom jag blev påhoppad. Har man så hemskt bråttom kan man inte gå eller åka lite tidigare då om man absolut måste handla med. Ja ja nu glömmer vi detta.
Dagen kommer fortsätta med att studera lite teorier av Freud och Erikson, en fika också. kunde inte låta bli idag heller..jag är för hemsk :) men när paketet står där med två semlor i och bara vrålar åt mig...kom och ta oss. Vad gör man ;)Sedan fortsätter den med ett besök hos grannen och ett sex party. Därefter blir det Kalmar igen då och äta lite på någon restaurang och sedan bio, Snabba Cash. Återkommer i morgon med en film recension. Ha nu en bra lördagskväll :) kramizar

Inga kommentarer: