22 januari 2010

Fredag den 22 januari 2010

Fredag och denna vecka är slut, har varit mycket intryck och känslor. Men i det stora hela så är det okej..måste ju vara det kan ju inte börja tjafsa om grupp indelningar i mi9n ålder ;) men det är tunga saker vi diskuterar och ibland får man sig en tankeställare, fick en idag. Vi har läst om Ericssons teorier och det stämde in på sonen ..otäckt. Man vet inte mycket om hur psyket funkar igentligen bara att alla är olika och påverkas lika. Nu är det ju inte livs allvarligt precis att en del saker stämde in men ändå man fick sig en tankeställare...tänk om han missar en bit i sin utveckling pga detta !!! Nä han är okej mår bättre än på länge och för tillfället är vi tillfreds i både hjärta och sinne...hoppas bara att det fortsätter. Slutade redan klockan tolv idag men skulle till optikern kl halv tre...vad gör man? Först satt jag kvar på högskolan och pratade med tjejerna tills deras föreläsning började. Sedan var jag lat och tog bilen in till stan, skyllde på att jag var för tunn kläd, det var jag i oförsig också men hade troligtvis inte frusit ihjäl. Gick runt på stan och var nog inne i varenda affär men klockan den gick då i snigelfart...tog evigheter innan jag kunde gå till optikern. mina ögon är okej nu och det är skönt. Fick linser för 6 månader så nu slipper jag bry mig om det mera. hem och bara satte mig skit slut. Är väldigt glad att maten var så förbered som den var, sonen hade skalat potatisen och köttet stod snart på puttring. Allt var underbart gott och mätta och belåtna fixade vi till i köket. Killarna hamnade framför varsin dator och jag gick ner för att kolla runt lite på kanalerna. hamnade på Animal planet och djurpoliserna.Det var fruktansvärt plågsamt att se vad jag fick se. Det var en privat person som "hittat" en undernärd hund men herregud skinnet hängde löst på skelettet, ingen muskelmassa fanns överhuvudtaget på hunden, den orkade knappt lyfta sitt huvud och ögonen var helt stilla. jag grät det gjorde så fruktansvärt ont att se men kunde inte sluta. man fick även se hur tassarna eller det som var kvar av en av framtassarna, det kröp vita maskar som ätit upp halva tassen. i halsen på denna lilla hund satt det en bit ben fast så därför kunde den inte svälja. ägaren hade märkt att den inte år och trodde den var sjuk...men vad då tar man inte djuret till en veterinär då??? när man ser den förlora allt som den har på kroppen. ägaren fick 2 års fängelse som i mina ögon var alldeles för lite. jag var tvungen att lämna tv för det gjorde så fruktansvärt ont i mitt hjärta. hunden avlivades snabbt och slapp lida mera. Detta har förstör min kväll och visst jag hade inte behövt stanna kvar och titta men jag ville så gärna se ägaren bli straffad helst lida lika mycket som hundstackarn. varför skaffar man sig djur om de inte får bli familjens älskling, bli behandlade som de bör för vad kan de göra mer än lita på sin ägare. lämnar ämnet blir ledsen igen.
Nu ska jag gå ner och titta på film med älsklingen, ta en kopp the och försöka glömma bilderna jag har i huvudet. kramizar på er...ni är värdefulla glöm inte det :)

Inga kommentarer: