11 januari 2010

Måndag den 11 Januari 2010

Dagen har varit lång men rolig, åtminstone fram till 15.00, då blev det mindre kul. På fm tittade vi på två av gruppernas redovisning. Riktigt duktiga blev väldigt imponerad av dem, nu blir det genast mer ångest för en annans framträdande men vi kör, vårt är kanon med ;) Inte för att det kändes speciellt bra idag ( för min del) tyckte jag missade det mesta och glömde min replik mm men lite nerver var i sväng och jag får väl skylla på det. Vid 15.00 började jag skriva på min matte tenta..kände direkt att det inte skulle gå var så mycket som jag inte kunde. Men nu har jag bestämt mig...funkar det inte denna gång heller ska jag ta ett snack med lena och fråga om jag får göra matten för förskola i stället. Varför slita och må dåligt när jag inte ens ska jobba med dessa åldrar, ska inte ha matematiklektioner, där inser jag mina begränsningar väldigt fort och lämnar gärna över till dem som kan och brinner för just det ämnet. Blev mycket tänk idag om ens egen värde, att vara sig själv. Hur vanligt det är att man tar på sig en mask varje morgon, man vågar helt enkelt inte visa sitt sanna jag. Hur rädd man är för att göra något annorlunda, göra så att man är i centrum. Jag tror att jag är ganska mycket mig själv ( jag hoppas verkligen det)jag försöker att vara det i allafall men vist kommer det på en mask på mig med när jag inte känner folk eller om jag blir nervös eller osäker. Då är det väldigt tryggt att krypa in bakom masken och vara någon annan, hur man mår senare är en annan fråga. men för mig är det viktigt att vara säker att få känna att man är en i gänget annars blir jag väldigt osäker. är väldigt social stundvis, gillar att prata ( för mycket troligtvis)men kan samtidigt ha lika roligt tyst. jag är nog en ganska så enkel människas när det kommer till kritan. Värst vad djup jag blev nu då...lämnar detta ämne kvickt ;) Nu är det mys overallen på och mys framför tv. trauma börjar vid 21.00 på tv3. i morgon är det en ny dag med nya utmaningar som framträdandet och annat smått och gott men det återkommer jag om i morgon, kramizar :)

Inga kommentarer: