4 januari 2010

4 Januari 2010

Måndag morgon och snart är allt som vanligt igen. kan inte fortsätta att ha det så här bra..man blir ju försoffad totalt ju ;) I dag jobbar maken igen känns bra för han har börjat bli rastlös och det brukar sluta med att vi gnabbas hela tiden, inte skoj allas. Själv har jag en hel del att sysselsätta mig med men inget som är roligt tyvärr, så jag börjar denna dag med en promenad med dottern, sedan får det bli en sväng till återvinningen och sedan köpingen. har även i en svag stund lovat att följa med och sola och lite värme är ju inte helt fel i denna kyla :) Men jag ska inte klaga, gillar snön när den ligger kvar är blasket jag hatar. Klockan lär väl nästan vara eftermiddag efter allt detta och då ska jag ha hunnit med att skriva mitt papper som jag ska ha med på matte tentan, klinka på gitarren som gick förvånansvärt bra igår men som troligtvis kommer låta för djävligt idag ;). Men som tur väl är jag en envis typ så jag kämpar på så gott det går, något som jag lärt mig under dessa år på högskolan är att aldrig ge upp..det är bara att kämpa på och se glad ut ( gråta gör man i bilen på vägen hem) Det är bara en själv det hänger på men ibland önskade jag väldigt mycket att det kunde gå bra, bara en endaste gång när man skriver en tenta så är man godkänd, slipper tenta om, slipper ha ångest och slipper känna sig värdelös :/ men mitt liv är ingen dans på rosor det lärde jag mig tidigt och jag kämpar på. Mer kan jag inte göra. I lördags när jag följde med P in till kalmar fick jag ont i magen när vi närmade oss, vet inte varför men känner inte för att återvända till skolan...jo till alla underbara vänner men inte till skolan. Kanske är därför jag mår som jag gör, fryser, ont i hjärtat och magen..ångest helt enkelt. men när jag satt där i bilen och lyssnade på ring så spelar vi ( ja jag vet) så spelade de en låt med Tom Jones, en låt som jag hört många gånger under min uppväxt och fick en sådan lust att krama om min mamma. känna hennes doft och höra hennes röst. Vet att det är omöjligt förutom att se och höra henne då ( har henne på video) men det vore underbart.



Lämnar er med dessa toner och önskar er alla en härlig måndag...kramizar :D

Inga kommentarer: