3 januari 2010

Söndag 3 januari 2010

Vaknade sent idag, börjar kännas som en vana ;) en dålig sådan dock. Men det har varit en sjukt jobbig natt, har mått skit. Igår var vi hos J och b och spelade kort, allt var frid och fröjd förutom att jag frös hela tiden. J hade 23 grader inomhus så kallt var det inte. Vi spelade kort i flera timmar och det var mycket skratt och ångest, man kan ju inte vinna varje gång ;) Men frös gjorde jag så håret stod upp på armarna, när jag sedan körde hem mitt i natten så frös jag ändå mera...minus 12 grader ute. hemma värmde maken upp sängen innan jag ens hade hunnit dit han låg och höll om mig i över en timme men jag slutade inte frysa ändå. hade tillslut spänt mig (troligtvis) så länge att det började göra ont i hjärtat. maken somnade till slut men inte jag låg där och huttrade till tre cirka. Då kröp jag i mjukisbyxor, fleccjacka och tjocka sockor...äntligen kände jag min kropp slappna av och börja bli varm. Somnade och vaknade ca 45 minuter senare badande i svett. Varför kan det aldrig vara lagom. Jobbig natt och för lite sömn har gjort denna dag till en slö dag. har dock hunnit med en hel del i slowmotion. tvättat två maskiner, bäddat rent och haft madrasserna ute för att ta död på all ohyra som troligtvis bor i våra madrasser ;) 12 minus borde ta död på det mesta, passade också på att frosta av frysen när det ändå var lika kallt ute som inne i frysen. Nu ska jag strax göra mig till och fixa lite mat. idag står det följden på menyn. fläskottleter, potatis och sås och en massa goa grönsaker. Till efterätt blir det ostkaka m grädde och sylt. När skolan börjar den 7 januari så är det andra bullar som gäller. men har faktiskt trotsat kylan och gick en lång promenad på nästan 6 km, var så underbart kallt och soligt men nu är det skönt att vara inomhus :) Men vi sliter med vårt Wii och känner att det gör nytta ( eller hoppas det i allafall) har träningsvärk i nästan hela kroppen ;) lite får man gnälla va.........
S sitter och tittar på en Amerikan pie film, skrattar bara jag hör dem prata..snacka om sjuk film. På tal om film på tisdag blir det troligtvis bio igen, ska se Sherlock Holms, ser verkligen fram emot det. Den verkar väldigt bra...se om den slår Avatar. Tror dock inte det för den är bland det bästa jag sett på bio. Nähe om man skulle släppa sig ut till köket och se upptagen ut ;) har ingen större lust igentligen men vad gör man inte för familjen...jag ser mest fram emot ostkakan ;)

Kramizae :)

Inga kommentarer: