17 december 2009

Torsdag den 17 December 2009

I dag har jag jullov...till den 7/2010 är jag ledig och det ska bli så underbart. ledig kommer jag kanske inte vara men jag slipper högskolan, är så trött på den just nu.
Dagen har väl varit så där, både med och motgångar. Det bästa är i allafall snön, gillar det verkligen. Fast i morse förbannade jag den ordentligt, låg i 40 km på E22 och såg inte huven, man är inte så tuff då precis. Men jag kom in det gäller bara att ta det lugnt och ha lite tur. Sedan blev det mindre tur...gitarr tentan gick åt helskotta totalt :( jag borde inte vara så ledsen som jag faktiskt är för jag visste väl någonstans långt inom mig att det inte skulle funka men hoppet är ju det sista som lämnar en. Första gången satte jag det nästan men sedan var det kört, låste mig totalt. Bara ställa in sig på att göra om det med ny låt efter nyåret :/ får se det som en utmaning. Det tråkiga är att jag får ångest bara jag ser gitarren, kommer troligtvis aldrig mera spela på en och då fattar jag inte syftet med detta gitarr spelandet!!!! Sedan lunchade vi tjejerna och jag då, köpte mig en smarrig tonfiskmacka från Eklunds.så underbart gott :) Efter det fikade vi, måste ju fira jullovet eller hur ;). sedan fick vi tillgång till lokalen och satte igång med att träna med vår lärare och idag satt det :D allt bara flöt på. kunde mina repliker utantill ( kors i taket) danserna satt och alla smådetaljerna med. Vi satte ljuset också, helt plötsligt kändes det roligt igen och nu väntar jag bara på att få spela upp den ( pjäsen alltså el vårt tema). sonen messade hela dagen till mig om hur vädret var och vid tre tiden skrev han att det snöade igen då kände jag att jag ville hem, ville inte köra i det vädret som på morgonen igen precis. var och fixade en julklapp först bara sedan bar det av hemåt och det gick bra men halt som tusan. Så då när jag ställde in bilen så kände jag lugnet och jag behöver det, känner mig lite trasig just nu och behöver vila och bara att få vara. Så nu framöver ska jag ut och promenera och bara rensa huvudet. ett par dagar ska jag ha det så sedan måste jag börja plugga på min matte tenta :/ ser jag fram emot. ingen har svarat om de kunde förklara vad minsta gemensamma nämnare ( MGN)var för något så jag antar att ingen kan ;) precis som jag då ( skönt att inte vara ensam:).
Nu har jag bjudit familjen på våfflor och vi har haft kram kalas med maken, underbart att ha honom hemma :) Ikväll blir det mys och brasvärme. kramizar på er.

1 kommentar:

Caroline sa...

härligt med lov. Våfflor åh vad sugen jag blev.
Synd att det sket sig med gitarren.


Ja , det blir nice med spotlight i köket tog ett tag innan vi hittade de vi ville ha. Finns några sorter att välja på.