21 december 2009

Måndag den 21 December 2009

Är off till max :( vet inte varför och inte heller hur jag ska bli av med det. Känns som att livet är skit just nu och igentligen ska allt vara sååå bra :/ Men inom mig är det jobbigt, dras med olika konstiga tankar som gör mig knasig, känner mig ensam. Saknar folk som inte finns. Ute är det kallt som tusan och jag sitter här i värmen och vill inte gå ut men måste, måste till fotografen och fota sonen till nya körkortet, måste ut och fixa lite ditt som datt men vill bara sätta mig i soffan och dra en filt över mig. Har storstädat båda våningarna idag, tvättar just nu och känner mig ganska så duktig :) Saknar maken dock, var inget vidare idag när han åkte, gillar inte att ha honom ute på vägarna när det är halt och mörkt, han ska ju vara här hemma hos mig ju :/. Sonen är depp med och jag förstår honom, än har vi inte hört något om hans konto och jag förstår att 4 års slit måste kännas när allt verkar vara borta. Hamnade i soffan och pustade lite efter städningen, hamnade på en film A dog year hette den och den var fängslande jag satt kvar, tillslut grät jag stora tårar. De fick avliva en av sina hundar och genast kände jag den där känslan, det där hemska valet man måste ta när ens älskade djur tid lider mot sitt slut, känslan av tomheten efteråt och hur mycket ett djur igentligen betyder för en/mig. var inte ens mitt djur men grät det gjorde jag ändå, kändes bra. Sonen satt bredvid och jag tror allt att det kom en tår hos honom med, vi är stora djurvänner i den här familjen och se ett djur lida det tål vi inte. När jag sitter där så kommer ett annat minne upp, ett minne som jag har försökt att förstå. Ännu ett djur försvann från min närhet detta år, en annan lurvig go hund vars namn var Leo. Denna hund såg precis ut som hunden i filmen och var av samma ras + något annat också. Denna hund fångade mitt hjärta första gången jag såg honom, totalt omöjlig men alltid då glad.Skrev en sak till dig ett par månader innan du fick somna in, lite ord som jag förknippar med dig underbara goa hund.

Älskade vän.

Älskade vän, din blick är trött och gången stel.
Jag minns den första gången jag såg dig, så liten du var.
Full av bus vallade du vår kanin, charmade oss alla
Med skutt och slickar har vi förstår din glädje att se oss.
När du vallar bilar får du oss alla att skratta
Nu när jag ser dig blir du lika glad, men blicken är trött
Du försöker hoppa och visa oss att du är glad
Men skutten är stela, åldern börjar ta ut sin rätt
13 år har jag fått äran att känna dig, gå ut med dig
Få känna din mjuka päls mellan mina fingrar.
Nu när slutet närmar sig ska du veta att du betyder en hel del för mig.
I mitt hjärta en speciell plats du alltid kommer att ha.
Jag vet att en dag kommer jag att träffa dig igen
Se din glädje i ögonen, känna din mjuka päls se dig springa utan smärta
Till dess kommer jag att tänka på dig och minnas dig med glädje.
Tack för allt älskade Leo.



Sentimental är jag allt idag och det tänker jag fortsätta vara, behöver kanske vara lite ledsen idag för att orka vara glad i morgon.

Inga kommentarer: