25 december 2009

25 December 2009

Dagen efter..man väntar och längtar, man städar och pyntar, man köper och slår in man stressar.. för vad? jag vet :) För att få en dag av en massa underbara händelser. man får umgås med de som man älskar ( förhoppningsvis)man äter en massa god mat och en massa godis. man ser massor av bra program på tv och man får julklappar :D Det är det bästa, i år fick jag fina saker. inte det jag önskat mig men det är inte försent än...fyller ju år om ett par dagar ;)Jag har önskat mig ett par svarta fårskinnstofflor, tror faktiskt att jag får ett par på onsdag ;)Fick en parfym, Kyle minouge, fick lite pengar som hamnar i spargrisen ( sparar till en system kamera)Den obligatoriska kokboken från svärmor ( har dock aldrig lagat nåt från dem )En mascara från sonen, imponerad. Ett par gosiga strumpor. Fick en film med Flickan som lekte med elden och lite annat smått och gott. Jag är nöjd det viktigaste för mig är att få ge, älskar dock att få men det är inte det viktigaste. önskar bara ibland att man kunde få ge något riktigt stort, dyrt och betydelsefullt, men huvudsaken för mig är att komma ihåg att få ge, även om det bara är en liten sak så gillar jag att se glädjen i ögonen på dem som får. jag känner mig nöjd då, har dock fått höra att jag är hemsk med mina almanackor men jag glömmer sällan en födelsedag, vill att de personerna som fyller år ska få känna sig speciella...de är ju det för mig :. Dagen har varit otroligt lugn eller seg, vi har mest tillbringat den i soffan framför tv. Sett två filmer.

Denna var rolig, jag har lite annorlunda humor har jag dock märkt. ingen annan i familjen skrattade en endaste gång och tyckte den var skit dålig :) okej det är ett fritt land och jag tvingade ju ingen att titta. Film nr två var Harry potters senaste, vi har ju sett den på bio men jag hade glömt det mesta kändes det som.






Har hunnit med att tvätta alla kläderna som ungarna fick igår och passade på att röja upp i tvättstugan också, skönt att ha det gjort. Skulle väl igentligen stryka lite men inte idag..idag slöar man ju bara ;) Får väl nästan bli Flickan som lekte med elden också. regnet vräker ju ner så ut kommer man ju inte. Det är underkylt regn med så det är lika bra att hålla sig inomhus, tända en brasa och mysa lite :)

Ha en fortsatt mysig jul med era nära och kära...Kramizar :D

Inga kommentarer: