1 december 2009

otäck känsla :/ Betyder den nåt.....


otrolig otäck känsla jag fick i kväll klockan 18.06. var på väg hem i bilen och hade precis kört förbi netto, då kommer det en kritvit duva flygande rakt mot min framruta, precis cm innan tvärvänder den och flyger iväg. Hjärtat stannade nästan. Den vita duvan visar sig alltid i vår släkt ett par dagar innan någon går bort. Jag har sett det en gång innan och det var när mamma var och sa hej då. En vintrig dag satt det en vit duva på mitt fönsterbläck och tittade in i mitt kök, när den såg mig så satt den kvar en stund sedan flög den, kan säga att det kändes :´/ Men samtidigt vet jag att det var bra för då visste jag att mamma hade det bra och allt var lugnt. nu har jag bara tre kvar av min släkt, en har jag sett levande i kväll och en har jag pratat med på faccebook men den tredje....
Nu behöver detta inte detta betyda något speciellt och jag kanske stirrar upp mig för ingenting, jag hoppas det. Usch ryser gillar det inte. i vår släkt har det alltid funnits konstiga saker inte så att jag varit rädd eller så men ändå. Mamma fick uppleva det här med duvan när mormor somnade in i linköping, mamma tittade på klockan och tiden stämde med dödsögonblicket exakt. En urtagen spisklocka ringde natten efter mormor hade dött. hemma här hos mig bor min förra katt kvar, han kommer och lägger sig hos mig varje kväll till smirres förtret, känner när han hoppar upp och lägger sig till rätta. En stund senare kommer smirre men fräser och hoppar ner igen. men det gör inget, skorpan får gärna vara här han vill oss inget ont. Det tror jag i och för sig inte någon vill som kommer hit och besöker mig då och då, ett vinddrag eller en skugga som man ser i ögonvrån, en lampa som plötsligt slocknar för att sedan tändas igen, små saker men ganska så vanligt i mitt liv :)
Sitter här med ett stelt ansikte ( har en ansiktsmask) och försöker få ur mig allt så denna känsla kan försvinna, kan inte slappna av en men ska göra mitt bästa för att gå och oror sig det löser inget. Så nu ska jag läsa lite i min bok sedan är det tv, navy Cis och efter samma men Los Angeles, en liten godispåse finns med som vi ska smaska på det tycker jag att vi förtjänar. Kramizar på er där ute och var rädda om er.

1 kommentar:

Anonym sa...

får tårrar i ögonen fy vad hemskt med duvan utanför fönstret. Men jag tror på sådant stenhårt. Men jag hoppas verkligen för din skull att det inte betydde ngt denna gång. Kanske var det påväg att hända ngt men eftersom duvan vände, vände även turen. Tack för dina ord du skrev inne hos mig. Känns skönt och veta att det finns någon där ute som bryr sig :D
kram caroline