14 december 2009

Måndag den 14 December 2009

What a day :/ Vaknade runt 4.30 när maken klev ur sängen, lite kramizar sedan sov jag igen. Upp vid halv åtta...sen otroligt sen. Gillar inte att jäkta, vill läsa tidningen i lugn och ro..inte i 120. men jag hann konstigt nog. Min dag idag har bestått av dans och tänkande och en jävla massor av ångest. Temaarbetet flyter på bra och det känns som att det kommer bli en rolig upplevelse, massor av skratt och ett underbart minne :). Sedan fixade vi våra tröjor, har köpt oss varsin knallgul hood jacka/tröja från Linnea universitetet. Vi kommer absolut att synas ;) Sedan delade vi oss och de andra åkte hem, klockan var fyra. jag var tvungen att vara kvar för att kunna lösa ut våra bio biljetter :/ beslöt mig för att öva på gitarren och allt som det innebär. gråt och tandagnisel är vad det blev, är så frustrerad över att jag inte kan få det till att fungera :( menar igentligen är det ju inte så svårt men fingrarna vill absolut inte samarbeta och snart ska ni veta så skriker jag rätt ut...jag har inte valt att spela gitarr och jag kommer troligtvis aldrig göra det mera för när jag ser en gitarr får jag ångest. Skulle dock väldigt gärna kunna spela. Ja ja jag får väl fortsätta att träna och sedan göra mitt bästa på torsdag..inget annat jag kan göra. Nu var klockan då fem och jag fixade biljetterna, kunde nästan tro att hela Kalmar skulle fixa biobiljetter samtidigt, var en lång kö. Men skam den som ger sig biljetterna finns i min plånbok och jag begav mig vidare ut till Bahouse och City Gross. K hade bett mig att köpa en skruvdragare...mitt område nä inte det va. men jag har kommit på att om man bara spelar lite dum får man all hjälp som man behöver och tio minuter senare gick jag därifrån med rätt maskin och en tom plånbok. City gross gick jag nästan vilse i, det är svårt att orientera sig där tycker jag men jag fick med mig det jag skulle och lite till ( konstigt nog) brukar alltid slinka ner lite onödiga saker. Hem och nu var kloclan då halv sju :( tröttare än vanligt kan jag säga. S hade fixat korv med bröd när jag kom hem så det var bara att sätta sig och äta, kändes bra. Nu sitter jag då här mätt, trött eller helt slut och väntar på att klockan ska bli nio..ska se om jag orkar se den nya serien som börjar då. Trauma heter det, ska ge det en chans har igentligen inte tid att följa mer serier just nu men är det bra vill jag ju inte missa det ;) Så nu fram till 21.00 ska jag klinka på gitarren och gråta en skvätt...kramizar på er och var rädda om er :) Natti natt

Inga kommentarer: