13 december 2009

13 December 2009 LUCIA :)


Lucia :) är länge sedan man satt uppe hela natten och festade med kompisar, väldigt länge sedan känns det som. När jag la mig i går hade jag inte en tanke på att det var Lucia idag, hemskt igentligen. Hoppa bara att natten varit lugn ute och att alla ungdomar har haft kul i stället för att ha ångest idag över vad som hänt.
Själv vaknade jag i ett svinkallt hus, det är givaren som är super trasig. k flyttade den i går och sedan dess har vi väntat på att det ska bli varmt i huset men nej då, ca 16 grader så nu eldar vi för fullt. Måste upp till svärfar och hämta ved med, känns ganska så bra att veta att vi har det hemma med tanke på att frysa är inte något som jag gillar. Ser inte fram emot denna vecka i ett kallt hus, tror faktiskt K har det varmare i husvagnen :/
Idag ska vi fixa och dona här hemma, har börjat att tvätta igen då och sedan ska det packas för K jobbarvecka. Vid tre tiden ska vi bort till J och fira hans födelsedag (den var i går) blir fika och lite prat :) Tänkte se om jag kunde få K att laga mat idag så jag slapp, han har beställt köttfärssås och det gör han väldigt bra. Lite fingrande på gitarren är ett måste och konstigt nog ser jag fram emot det, tänk om det kunde tändas en liten gnista i mitt intresse avd i hjärnkontoret så jag fattade vad jag höll på med ;) för igentligen skulle jag vilja kunna spela gitarr eller piano, men har inga förväntningar på att det ska ske.
igår kväll hamnade jag på VH1 kanalen ( gammal go musik) Tror att den heter så, var en lista där som väckte minnena till liv. Tänk att man kan minnas så olika saker bara man hör en låt! men jag gillar det för då har man ju minnen som man vill komma ihåg och man kan njuta av dem. Det gjorde jag i flera timmar men sen blev jag så tom i huvet kändes det som, kanske blev för mycket av det goda ;) vad vet jag. Resten av kvällen var det bara skit på tv så vid halv elva ( tror jag ) hamnade jag i sängen och slog på tv där. Var en film på svt1 som var så himla kul, skrattade nästan hela tiden, snacka om att den var dum. Evolution hette den och var riktigt komisk..så avslutet på kvällen blev ett långt gott skratt ;) men det kanske bara jag tycker, har lite udda humor. Nej nu måste jag sätta fart, annars händer det inget märker jag :) ha en bra dag och var rädda om er. ikväll blir det kyrkan och få lite julkänsla av den vackra Lucia. kramizar till er alla :D

Inga kommentarer: