23 december 2009

23 December 2009. Dagen före doppardagen.....


Nu är jag lugn, kan inte göra mera..nu väntar jag på julen :)

Idag har jag hunnit med mer än jag tänkte, fixade alla julblommorna och delade ut dem, var hos Efva och grattade henne med tulpaner :) Det är hon värd :)Var en sväng på Karamellan och handlade det vanliga julgodiset. Skulle ha åkt till Rökeriet med men gav upp den tanken, kommer ihåg hur det var förra året, flera timmars köande nej tack. vi får helt enkelt klara oss utan laxen i år :(. Innan detta var syrran och jag och gav älskade farmor en jul blomma, otrolig är min farmor blir lika imponerad varje gång. Tyvärr börjar minnet svikta mer och mer men det är inte så konstigt hon är 98 år. Undrar lite smått oroligt hur länge till vi har henne hos oss.Så nu är allt klart, alla har fått blomma som ska det. Skinkan är griljerad, janssonen är färdig. Köttbullarna, prinskorven ligger på upptining. Godiset ligger i skålen och nu väntar jag bara på att få gå och lägga mig så att det kan bli julafton någon gång :D.
Saknar allt min mamma och pappa ikväll, konstigt att man ska bli så sentimental när det blir stor helger, saknar dem annars med men just vid sådana här helger är det lite värre. man minns ju alla barndomsjular och de minnena sitter långt inne och jag är så glad att jag har dem. i morgon ska jag åka till kyrkogården och tända ett ljus för dem båda och önska dem God Jul, det är det enda som jag kan tyvärr...
Morgondagen kommer och jag ser fram emot den....... :D

Inga kommentarer: