6 december 2009

Söndag den 6 december.

Vaknade i min egne säng idag och det var så underbart, borta bra men hemma bäst. helgen har varit underbar på flera sätt och jag är nöjd. I fredags blev vi upplockade ute vid E22 vid halv nio ungefär och resan upp gick bra, men en läskig chaufför dock. han hade lite svårt att ha båda händerna på ratten så det var lite svängigt emellanåt. Sitter man då precis bakom och ser hur han gör allt annat än tittar på vägen ja då är det lite svårt att slappna av. men vi kom fram till ett grått Stockholm vid två tiden. Lastade ur våra väskor i ett tillfälligt rum och sedan ut på stan. Rummen fick vi inte förrän efter tre.Tog oss ner till gamla stan och satte oss på ett fik, gott. Blev en varm choklad och S och jag delade på en kladdkaka, kostade bara 105.kr höll på att säga nåt men det e väl dyrare i storstaden kanske?????. Tillbaka och fixade till oss sedan till Dramaten, vilket ställe. Vi fick en guidad tur och guiden var hel bra. Rätt som det var stack Johan Rheborg in huvudet och log mot oss, snacka om att det gick ett sus bland oss. ja jag undrar lite varför man blir så konstig när man ser en "kändis" menar de är ju bara vanliga människor, precis som du och jag eller? hade dock önskat att springa på Persbrant i en trappa, hade varit ganska så maffigt ;) Efter denna Dramaten tur så begav vi oss vidare till stadsteatern och tittade på Bröderna Lejonhjärta. Den var riktigt bra, hade inga förväntningar och sedan när man kom in och satte sig och salen bestod av mest barn blev jag mer tveksam, men jag fick ändra mening. Den var helt klart sevärd och berörde mig gjorde den också. Men filmen är och kommer alltid vara bland det bästa jag sett inom svensk film (barn då). Sedan var klockan halv nio cirkus och vi skulle ut och äta nåt. Men som vanligt är det svårt att komma in på en restaurang när man är sex personer så till slut delade vi på oss, tjejerna gick på mongolisk restaurang och S och jag hamnade på en Italiensk, suveränt gott. blev en pizza och S åt pasta :) Hem och stupade i sängen, ingen höjdar säng dock, den var stenhård. Sov väl ganska okej och vaknade bara så där ca 100 gånger under natten ;)

Lördag, vaknade tidigt (konstigt nog)kröp ur den stenhårda sängen och i fixade till oss för att sedan gå ner och äta frukost, den var däremot väldigt fin och massor med gotti att äta. Nu kan man säga att vi var färdiga för en dag i shoppingens tecken :D Vi lämnade Chapmans vid halv tio och gick lugnt och stilla in mot stan....
Vid tio stod vi utanför gallerian och bara tittade på allt, herregud man var i godsakernas himmel, hela gallerians mitt bestod av ställen där man kunde fika, och det ena var bättre än det andra. Där gick S och jag och reglade fram till tio när affären öppnade. Vi hamnade först på H&M, var en otroligt lång kö utanför och vi fattade inget, folket rusade in och började slita i några BH och trosor. Senare fattade vi att det var någon premiär grej som vi totalt missat :) men vem brydde sig, vi shoppade. hittade en kanon fin blus och jag köpte den :)sedan avverkad vi affär efter affär och det blev en hel del för oss båda. är lite förvånad över mig själv ;) jag brukar komma hem med alla pengarna kvar men inte denna gång. Det blev två blusar ( häftiga) två t-shirts, ett linne och ett par leggins.Innan vi lämnade gallerian blev det en STOR amerikans choklad muffins med flytande choklad/kola i mitten, jag behöver väl inte säga att den var så JÄVLA god ;)Sedan blev det mera affärer fram till tolv tiden, då träffade vi upp tjejerna och gick på McDonalds, sedan en snabbis in till plattan och Åhlens.sedan var det bara att bege sig till träff punkten och sätta sig på busen och bege sig hemåt. hade gärna stannat kände jag åtminstone till i dag, man hade inte behövt stressa så så och inte känna att man skulle vilja sett lite mera än vad man han. Vi glömde Drottninggatan men den lär väl finnas kvar till nästa gång vi kommer till storstaden. resan hem gick bra men ingen sömn för mig, gillade inte chauffören och hans sätt att köra. men hem kom vi och maken var så snäll och ställde en bil vid statoil så vi slapp gå i regnet.Älskar min man :)Det var skönt att kliva in hemma och jag hade gärna satt mig i soffan och bara slappat men jag begav mig bort till J och B och de andra på glöggkväll :) De satt och spelade kort och jag hängde bara satt och pratade fram till tolvtiden tror jag då gav jag upp, körde hem med familjen och stupade i säng.

Söndag. idag sov vi länge och det var så underbart, min säng är bäst i världen.Idag har allt gått i lugnets tecken. Idag kändes livet lite tungt och jag har bearbetat en del känslor men allt är bra så ....
Har tvättat en del och strykt allt, underbart när det är gjort. det tråkiga är att nytt redan är på G, men det tar jag en annan dag.Vi har ätit lite och jag har slagit in en del av julklapparna. K och Jag skulle igentligen ha åkt in till Kalmar och handlat de sista men tiden gick och tillslut var det inte någon ide längre så jag fixar dem i veckan nu när jag ändå är i kalmar. Detta blev ett VÄLDIGT långt inlägg, bilderna lär väl komma på facebook. Ha nu en bra kväll och var rädda om er för det är så lätt att nåt blir fel och någon stackars människa bli misshandlad, mina tankar är hos dig ikväll K och jag hoppas den som gjorde det får vad han förtjänar, du förtjänade det då inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker det är coolt och gå i storastaden och se om man ser några kändisar. Men visst hade det varit en upplevelse om du fått se självaste persbrandt på dramaten. Syrran och jag tyckte inte drottninggatan var mycket att ha. Njöt mer utav gallerian och alla dess affärer, samt plattans affärer. Åhh du köpte en sådan amerikans muffins, jag gick förbi och dreglade över dem ska du veta. Men då hade vi redan fikat däruppe :/
Undrar hur lång tid man skulle behöva ha på sig för att hinna se allt man vill i S-holm.
Härligt att helgen blev så lyckad.
kram Caroline