19 december 2009

Lördag den 19/December 2009



Kan bara säga att jag är så imponerad av denna film som vi såg i går kväll. otroliga effekter, bra skådisar, underbar fantasy skogar och djur men det allra bästa var ändå budskapet. Budskapet som man förstod nästan på en gång... vad gör man med mänskligheten? vad gör de rika länderna för att få det som de "ska" ha? Filmen ska absolut ses på bio, den är helt otrolig och man fängslas direkt och vill att det aldrig ska ta slut. Skulle kunna sätta mig i bilen och åka in till Kalmar och se den ikväll igen men nej den kommer släppas på dvd och då ska den köpas :) Mitt tips är gå och se den, njut av att bli underhållen av både sagor, fantasy och brutalt våld av oskyldiga. och tänk efter vad budskapet sänder för signaler...det är viktigt.




Idag fick vi sovmorgon allihopa men jag blev väckt strax innan åtta. Hörde bara hur vår garage dörr öppnades och hur någon startade våran bil :0 Blev livrädd trodde vi hade någon tjuv i garaget...nu var det då bara dottern som smugit hela morgonen och då åkte och jobbade, :) man kan bli rädd för sådana saker med, skönt att krypa ner i sin varma säng igen och bara ligga där. Dagen har gått fort, snön singlar ner och jag tycker det är underbart :) Hoppas verkligen att den ligger kvar till jul och det ser väldigt lovande ut. Har städat vardagsrummet noga i dag, julgranen är uppe, barnen får klä den ikväll, har förberett middagen, maken och sonen har städat upp på altanen och flyttat fönsterna dit.Själv slappar jag här vid datorn i mys overallen och spretigt hår ;) men vad fasen gör det jag har ju jul lov. Ska dock fixa till mig, duscha och välja kläder ( blir svårt) sedan vid fyra tiden ska vi hämta ett par och sedan ut till K arbetsgivare på lite för mingel innan julbordet. Ska bli så kul var länge sedan vi var på julbord och det är ett underbart gäng som ska åka och jag vet redan att det kommer bli kanon kul :)Tar med kameran och ser om jag kan ta lite kort, det märks ganska så snabbt om de andra gillar det eller ej. Men jag älskar att fota och få ha kvar minnen från en underbar kväll med goa vänner. Nu ska jag gå och göra något vet dock inte vad än ;) men nåt hittar jag väl på.

Ha en trevlig lördags kväll :)

Inga kommentarer: