16 december 2009

Onsdag den 16 december 2009

Vaknade hemskit tidigt idag, redan halv sju :( me don`t like. Men snickarna skulle komma runt sju tiden så det var bara att bita ihop och se glad ut. Snöat har det med gjort märkte jag och ut och skottade av infarten. Frukost med tänt ljus mys varning :) Väckte sonen och fick i honom lite frukost :0 chockerande men så bra. Åkte runt 8 tiden och då slet killarna med fönstret så det dånade i huset. Smirre stackarn låste vi in i källaren gillade han inte. Måste villigt erkänna att det var skönt att lämna huset, att inte behöva bry sig om nåt alls. S höll ställningen och det blev så himla bra :D tycker det är så fint med de vita fönsterna. Nu måste vi ha en ny ytterdörr med bara, de passar inte ihop. I Kalmar har det snöat hela dagen, men samtidigt varit blött och slaskigt, gillar jag inte. Ska det vara snö ska det vara kallt och det ska gnistra, det där blasket kan jag vara utan. Vi filmade oss själva idag när vi repade, gud vad jag skrattade. Man ska då inte säga att vi inte bjuder på oss själva i allafall ;) Man får försöka se det med lite glimt i ögat och bara låta det passera utan att bry sig för lite skratt det kan jag bjuda på ;) Vi har kommit långt och jag kan säga att stämningen i gruppen har legat på topp men nu märks det att tjejerna behöver åka hem och mysa med sina familjer, det förtjänar de :) Jag satt kvar i musikhuset och övade på gitarren när de andra gick vid två tiden, jag skulle ju opponera vid halv tre. Det gick bra, fick en hel del kritik men det tål jag och det är igentligen inte så mycket att ändra på. Det som retar mig mest är det som jag var tvungen att ha med enligt en person och som alla ratade även läraren :( mycket slit i onödan känns det som men men nu fixar jag dessa detaljer och sedan är det en ny erfarenhet i min ryggsäck, den börjar bli ganska så full vid det här laget. Vi skulle vara färdiga vid halv fem men nej då kvart i sex lämnade jag lokalen, mörkt och kallt var det i Kalmar och det blåste isvindar. Fick igång en genomfrusen bil och begav mig hemåt i så där lagom takt, inte över 80 km. Blåste så gudens, blev lite sick sack då och då. tur att jag inte mötte Polisen de hade nog stannat mig för fyllekörning. Väl hemma blev det till att inspektera det nya fönstret = Nöjd. Bakade en sockerkaka med dottern, tänkte ha med och bjuda tjejerna i morgon, lite julfika så där innan vi försvinner var och en åt sitt håll. Har även hunnit med att kolla lite tv, jamie Oliver den engelska kocken lagade julmat, såg väldigt smaskigt ut. Nu sitter jag här med värk i magen över den stundande tentan med gitarren då. Vet att det kommer bli en stor utmaning och jag vet även att jag inte kommer klara den, lika bra att inse det. Får bita i det sura äpplet och inse att det blir en ny sång att lära sig efter jul :( Gillar inte det men vad gör man jag är då ingen gitarr spelare men försöker så gott jag kan. Nu ska jag dock krypa i säng och lyssna på vinden som viner utanför mitt fönster och njuta av värmen i min goa säng :D me like.

Så sov gott nu gott folk.
P.s bilder på fönstret kommer i morgon eller någon dag :)

Inga kommentarer: