27 december 2009

Söndag den 27 December 2009

Är ett tag sedan jag var här och skrev, men har inte haft lust. tog ett litet break. Julen har varit bra när man summerar, inte för mycket och inte för lite..alltså lagom :)Det gillar jag att allt är lagom. Lite roliga saker som hänt då.. I fredags gjorde jag något som jag inte gjort på många år ;)Jag hängde med Efva ut till Oknö och lyssnade på Dirty Dogs.Var skit kul, bara att sticka iväg utan att det är planerat. Familjen blev dock väldigt chockerade och ett tag kändes det som de trodde att jag rymde hemifrån :)Men det gjorde jag ju inte, verkade bara så kul att gå ut och kolla in folk. Så Tack Efva för att du sa till. Hemma runt två tiden och sedan blev det si så där med sovandet, har en knäpp period nu när jag inte sover riktigt och det börjar märkas nu, är ständigt trött. I lördags ( igår då) Åkte vi in till kalmar, skulle kolla in rean tillsammans med de andra 100000 människorna :/ fattar inte att man utsätter sig för detta spektakel varje år man vet ju om hur mycket folk det är. men sonen hittade en massa kläder och var nöjd, maken köpte sig två par jeans (chockad) och var med nöjd, jag var mest nöjd med att få äta på Rasta, handlade ingenting. Maken köpte sig ett bio ljud med så när vi kom hem hamnade jag i soffan under täcket och de andra två hamnade nere och satte ihop det där då. Vid femtiden åkte vi ut till P och H på lite jul mys. J var där med och det är så kul att träffa henne, underbar person. Vi åt gott och sedan hamnade grabbarna och ungdomarna framför Nintendo Wii som de hade köpt och lekte hela kvällen, vi tjejer då hamnade nere och satt i lugn och ro och pratade. Hoppas nu bara att mina grabbar blev så frälsta att det kommer ett Wii hem till oss med, har tjatat länge men men nu kanske det kommer ett då när de insåg hur kul man kunde ha med det och tillsammans med andra ;) Idag är det söndag, fattar inte var dagarna tar vägen. idag ska vi då till svärisarna och äta, dock inte julmat ( underbart att slippa) Hon bjuder troligtvis på Älg kött, underbart gott :) ev blir det sedan lite kort spel med J och B och P men inget är bestämt.
Sitter här nu då och inser att jag har lite tid över till annat smått och gott, behöver inte göra en massa bara vara, något jag i oförsig har väldigt svårt för så det blir nog lite gjort ändå ;) Ska gå och handla för så mycket som jag har ätit så vågar jag inte ens titta på vågen, tar tag i det efter nyåret igen då, konstigt att man alltid gör så, sätter igång IGEN efter något.
Ha det bra nu, kramizar och var rädda om er :D

Inga kommentarer: