1 november 2009

Söndag 1November

otroligt det är den första november, vart tog Oktober vägen då? Det är kallt ute och ja jag får lite vinterkänsla och enligt meteorologerna så kommer det snöblask i morgon tillsammans med hård blåst, najs eller inte då :/ Gillar inte det vädret precis då men som sagt var det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder ;)
Idag har jag gått på halvfart, känns i kroppen att man var uppe sent i går, jo jag la mig aldrig satt uppe till 2 och deppade för att jag var hemma och inte i B-måla och slängde mina lurviga. inte känns det bättre när dottern berättar om allt folk och hur roligt hon hade det :( (Mulnar mer och mer)Önskar att jag verkligen hade åkt ( jag skulle åkt hem till Efva och hängt på dem, ångrar mig så gudens nu :/ men gjort är gjort, förhoppningsvis kommer det flera danser och då kanske någon vill åka dit med mig. Eller så kidnappar jag då Efva och vi går och svänger våra lurviga ;)
Dagen har varit skit sur och tråkig, har mest gått omkring och bara varit deppig, har dock ingen anledning till det men inget känns roligt precis. Maken åker i morgon :(gillar inte det då, har fixat matlådor till förbannelse idag men mat behöver vi ju och det är skönt om det är klart när måndagen kommer. har tvättat och strykt dock det är ju bra, var en hel del nu igen. Skäms på dig Lotta du måste ta tag i det på engång. J och B kom förbi en sväng och vi satt och pratade om festen, måste göra fusklistor nu så jag kan handla hem allt som behövs, tänker ha allt klart innan för sedan lär jag mest stirra omkring, hatar fester eller inte själva festen då utan att vara den som styr alla trådarna med andra ord vill jag gå på fest men inte ha något ansvar :)Känner dock att jag har stöd från flera håll så det känns bra och maten är fixad eller jag har en som hjälper mig ;) alltid bra att känna folk som är i kök och jobbar.
Maken och sonen har gjort ett häst jobb idag med, är så stolt över dem. Taket är på och pappen med, nu är det pressningarna att se till att hålla taket torrt tills vi hinner få på plåten. Känns bra ska ni veta.
Fick en rolig nyhet idag, det är en som jag känner som ska ha barn :D ett stort grattis säger jag till dig C med familj, ser fram emot att få följa din mage med. Är inne hos L nästan varje dag och kollar in deras godingar, det händer nåt från varje bild tycker jag ;) Älskar de där små knytena.
Maken kommer snart hem med pizza, vet otroligt onödigt att äta det men fasen så gott och idag skiter jag toralt i vikt och allt sånt orkar inte bry mig, skulle kunna sätta i mig en stor skål godis med ;) men känner jag mig så är jag nöjd efter pizzan. ha nu en go kväll med era nära och kära kramizar :)

1 kommentar:

Tiagirl sa...

Såklart du ska med ut nästa gång! Man måste ju stödja dom lokala händelserna!!!

Är något låg efter kvällen för naturligtvis blev det som jag fasade över i det sista låsta jag skrev...han kom och jag flippade ut. :(
Så jag har typ bara legat hela dagen och omväxlande stirrat rakt ut eller grejat lite med julbloggen. http://tiagirl.blogspot.com