17 november 2009

Tisdag 17/11

Idag är en ny dag, så tänker jag varje morgon när jag vaknar och även idag. Fast jag fick ett helvete med att få sonen ur sängen, var skit slut när han väl var iväg, alltså förtjänade jag att krypa ner i sängen igen och sluta mina grå gröna ögon en stund till :) Så härligt Smirre kom och la sig hos mig och spann, värsta myset ju ;) Där låg vi till halv tio när S kom upp. Gillar såna morgnar det är sällan jag har dem men när det väl går då njuter jag till tusen.
Idag har jag hunnit med en hel del eftersom jag faktiskt tillät mig att vara ledig idag och låta pendellinet göra verkan i lugn och ro. Har renskrivit och planerat och är nöjd sen blev det stress för plötsligt sprang klockan iväg.... fixade oss lite lunch sen in till Kalmar. S gick ut på stan och jag gick till Trulle. Pinsamma var ju att jag glömde min väska med allt material hemma :/ men det löste sig men fasen så dum jag kände mig. Fick massor av tips och hur jag kunde göra, allt höll jag väl inte med om men visst är det så de vill ha det så blir det väl så då ;) jag orkar inte bry mig. Vid det stadiet hade jag en dundrande huvudvärk och all min medicin låg hemma i väskan, bara att gilla läget för jag är för snål att handla mer när jag redan har. Som tur var hade S hunnit med det mesta på stan så jag slapp springa ut och in i affärerna där i allafall, men inte ute vid Modehuset, där slapp jag då inte. Men vi hade kul och till och med jag provade lite kläder men blev ej godkänd av dottern dock, inte mina färger sa hon :( men jag kände mig fin men tyvärr så hade hon rätt och kläderna hamnade på hyllan igen. Blev ett linne dock, jag blev kolossalt smal när jag fick på mig den nästan som en korsett.. me like. handlade sedan på maxi, gud så dyrt allt är och nu är jag då 2000 kr fattigare men desto mer finns det i kylen :) det mesta var till festen.Sen in till stan igen då, jäkla körande idag, vi skulle ha biljetterna till New Moon och hade beställt men missat att de skulle hämtas ut den 7/11 alltså förra veckan. De fans inte kvar så nu kommer vi sitta sprida i hela salen men skit samma, vi ska se på film och inte prata ju ;).
Hem och det var väldigt vilken tid det tog, svart som natten och massor av bilar, bländades hela tiden..huvudvärken blev då inte bättre kan jag säga. Tog oss lite att äta och nu har jag äntligen kunnat sätta mig ner och bara andas ut, vilken dag. är glad att det är kväll och det snart är tv, både Navy cis och cis los Angeles är ikväll och vi testar chokladmoussen som vi ska ev ha på festen..kan det bli bättre? Få frossa i choklad är inte helt fel det :D
Men jag måste berätta när S och jag var på maxi sprang vi ihop med min ena musik lärare M, han är en ganska så speciell figur och jag tror att han gillar sig själv ganska så mycket. Väldigt trevlig men så när vi står där och pratar så lutar han sig mot ett typ staket som är in till restaurangen där i mitten, där står han med armarna bakåt och lutar sig lite nonchalant och tittar på min dotter :0, jag glömde ju att presentera dem självklart och han skrattade och gjorde sig till, jag höll på att börja gapskratta men lyckades hålla mig. ja jag säger då det det finns människor som kan förgylla ens dag ordentligt. S tyckte han verkade vara en knepig människa och jag kunde bara nicka och hålla med. Men rolig är han och jag gillar honom faktiskt mer och mer, men hans sätt herregud människa väx upp du är inte 20 längre ;) Nu ska jag försöka arbeta i en typ halvtimme sen blir det tv för det förtjänar jag och massor med chokladmousse :) ha en trevlig kväll mina vänner och var rädda om er :D

Inga kommentarer: