22 november 2009

Tankar om en underbar varelse som ej finns hos oss längre.


satt och kolla runt lite och hamnade på syster ysters BDB, blev ledsen. Tänk att en bil, ett ord, en känsla kan göra så ont. Vet att det inte är något man kan göra, hatar känslan för kunde jag skulle jag vrida tillbaka tiden så att det aldrig hade hänt, att allt var som förut :´( Men inte kan jag det hur mycket jag än vill, hur mycket jag än tänker på det.Det är bara ett djur säger du kanske men där håller jag inte med dig alls, ett djur är något så underbart, något som finns där för dig, älskar dig ovillkorligt, vad du än gör, hur du än behandlar det så älskar det dig ändå. När jag hör min systers ord, när jag ser hennes sons ögon ser jag deras smärta ganska så tydligt, eller rättare sagt det skriker mig rakt upp i ansiktet och det känns. vet ni jag minns många gånger när jag träffade på denna ljuvliga varelser, len som sammet en varm blick och ett par ögon som sa mer än tusen ord. All denna glöd som detta djur ägde var otroligt att få se, viljan att ta sig över ett hinder men samtidigt bråka lite. Ett busfrö utan dess like men samtidigt ett hjärta av guld :) ler när jag tänker på deras tävling på öland, hon bråkade och tjafsade med honom på fram hoppningen och flera gånger trodde jag han skulle flyga av med dunder och brak men nej då...ett tu tre så kom den där vinnarglöden igen och så fort de kom in på banan så gav hon hundra procent, de flög :D jag är så glad att jag fick vara med på denna korta resa, att jag hann få lite minnen för hur konstigt det än låter så sörjer jag med, löjligt kanske i dina ögon men jag står för min känsla. Busan var en underbar häst en av tusen och det kommer inte finnas en av hennes kaliber flera gånger, inte någon som kommer kunna mäta sig med hennes glöd eller hennes kärlek till sin ryttare. Visst det kommer flera hästar och jag kommer säkert tycka om dem på ett eller annat vis men inte som denna gula ängel. hon har en plats i mitt hjärta och där kommer jag behålla henne så länge jag lever. Nu håller jag tummarna att det kommer en ny häst i deras liv så att de kan få fortsätta att göra det som de älskar min syster och hennes son det är de värda. Kram till er ni är kanon båda två och ge aldrig upp för det kommer bli bra på ett eller annat vis. Allt här i livet har en mening, även om man inte tror det så är detta meningen att det ska/skulle hända men ni kommer alltid att ha henne med er båda två, vad som än sker i framtiden så finns hon där just för er.

Inga kommentarer: