22 november 2009

Lördagkväll och söndag med ;) 21-22/11 - 09

Så off idag, skit slut och en dundrande huvudvärk. Är det så här att vara bakis så är jag väldigt glad att jag inte dricker.Kan bara säga what a night :)Jag är så nöjd och jag lyckades faktiskt att koppla av, kände inget stress och tjejerna i köket gjorde en kanon insats ( hade dock lite svårt att hålla mig från köket;)Maten räckte, har kyckling och file för ett långt tag framöver, känns bra. Även spriten som jag var mest rädd för, ja det räckte så klart det med ;) jag är nog otroligt dålig på att veta hur mycket folk dricker men vad gör det, det lär nog säkert gå åt är inte ett dugg orolig för den biten ;) ja kvällens förlopp då, gästerna började ramla in vid fem tiden, mycket sång och hurra rop, stackars maken visste inte var han skulle vara :)Välkomst drinken slank ner kvickt så vi fixade påfyllning, sen blev det mat, och även det gick hem. kändes väldigt skönt då jag absolut inte är någon kock då. Vi ät och drack länge, minglade sen blev det kaffe och chokladpudding ( alla bara älskade puddingen, haha där fick jag rätt älsklingen min ;). Nu åkte musiken på och baren öppnade, nu blev det fart på snacket, ingen dansade :/ undrade lite varför men det behövdes bara att någon började. Sen då om man nu ska se efter något tråkigt så blev det väl konflikten mellan de äldres musikval och önskningar, menar att dansa till Vikingarna kramgoa låtar gick väl en stund men sen blev det mer bugg och det gillade inte några av de äldre då :/ det skulle vara kram goa låtar. jaja det blev lite tjafs men vi spelade olika ända, bara för dem att gilla läget. Så höll vi på fram till 02.30 då hade de flesta gått. Vid 03.15 hade vi städat hela lokalen och lämnade den i bättre skick än när vi fick den, så fasen om de klagar på den städningen. Hem och bara satte oss ner, luften gick liksom ur oss då. Men efter en liten macka och en glas med chokladpudding så var det bra igen och vi stupade i sängen. Har haft en kanonkväll och är väldigt nöjd, kunde inte varit bättre och jag är glad för makens skull som verkligen hade kul, det var ju liksom meningen.
Söndag då, hade i ett svagt ögonblick lovat att åka och öppna upp lokalen kl 09.00 idag då för p skulle hämta mastodont högtalarna, men när klockan ringde hade jag bara hunnit att blunda kändes det som, så trött. Sovit i 5 timmar så det kanske inte var så konstigt då. Men nu är allt klart och jag kan ta helg, känns alldeles. maken sover på soffan och S och jag sitter här vid datorerna och leker, eller hon gör inte jag , jag läser mina bloggar och kollar upp vad cyber rymden har att erbjuda mig för läsning, ska dock strax gör maken sällskap orkar inte röra mig och måste vara utvilad tills ikväll då vi ska på bio, New Moon :) ser jag fram emot. Ska sortera upp mina kort och se om några kan komma ut här på bloggen men det blir lite senare idag för nu värker det i axlarna så det blir allt soffan. ha en trevlig söndag så hörs vi Kramizar :)

Inga kommentarer: