30 november 2009

Måndag igen då 30/11 - 09

Ja tiden går och inte har jag hunnit med denna lilla blogg då, önskar att jag hade flera timmar ibland. helgen har varit bra. lördagen tillbringade vi i kalmar och firade älsklingens 45 årsdag :) Åt på larmgatan 10 och allt var väl så där, hade beställt bord som tur var för det var överfullt när vi kom klockan 19.00. Fick ett bra bord och vi beställde..efter 45 min hade vi fortfarande inte fått vår förrätt, strax efter kommer de in med huvudrätten, nä nu blev det till att protestera lite då och maten for ut med en himla fart och en tjurig servitris, me se det skiter jag i för man kan ju inte äta förrätten efter huvudrätten eller? Efter en stund kom kyparen och bad om ursäkt och förklarade lite vagt om att lapparna hade blandats ihop, okej jag är inte svår. efter cirkus 5 min kom då våra toast skagen och vi njöt, så goda, sen kom maten raskt in igen, kan ju hoppas att det inte var samma som de hållit varm bara. men file mignon var god den med och deras potatisgratäng är suverän. Nu sitter vi då där mätta och belåtna och jag ångrar starkt att jag tog efterätten för var sjutton skulle den få plats. Då kommer samma kypare tillbaks och frågar om maten smakat bra och ja det hade det ju så vi sa det typ då :) Då har karl fräckhet nog att fråga om vi kan tänka oss att sitta i deras nya salong typ och äta, man förstod ju att de ville ha bordet men ändå, visst vi är ju inte så svåra då så vi flyttade på oss snällt, men morrade inombords. Efterätten var inte god än sin gång och det retade mig mest.Tanken var att vi skulle gå på bio efter men nä då inga biljetter kvar till 2012 får bli en annan helg, hem och slängde oss i soffan tror att vi alla mer eller mindre sov efter en kvart. Viket party gäng vi är i min familj ;) Söndagen städade vi och slet satan, julpyntade och putsade fönster så på kvällen stupade jag i säng totalt väck redan vid nio och sov som en klubbad säl fram till 05.00 när älsklingen var tvungen att åka :( jobbigt som fasen men somnade om och sov till 7. Trött då mm menar det, igentligen ska man inte somna om för man blir inte bra då har jag märkt. men idag är det högskolan som gällde så det vara bara att gilla läget. in och träffa alla tjejerna igen underbart att få se dem och kram kalasa lite :)Dagen har gått i 120 och nu är det lite stressigt igen men nej ska hålla det på en lugn nivå, vi ska starta upp vårt tema och det känns bra hittills i alla fall fråga igen om ett par veckor då låter det nog annorlunda ;) Nu ska jag strax hämta S som jobbar, sen blir det sängen för i morgon är en jobbig dag..jag är ledig ;) men ska läsa en bok och skriva svar på tre kluriga frågor så ledig vet jag inte om jag är. Tänker dock ta en del små pauser och sätta upp tomtar lite här och var. Har lust i år har inte varit så mycket sådant sedan högskolan började men i år blir det dock lite.

Min Lucia har tittat fram i år, så söt så :)


Även köksfönstret är klart :)



Bara resten kvar då...... ;)

2 kommentarer:

Tiagirl sa...

Juligt!!! Så fint!!!

Och lucian var fin, en sån har jag aldrig sett förrut!!!

Synd dom tog in mer gäster än kocken klarade av...tyckte jag nog du kunde påpekat... ;)

Nettan sa...

När vi var på Larmgatan 10 sist, fick vi in maten efter en timma!Dåligt, när man beställt bord.
Vi ska dit med A:s jobb den 12 december. Då ä vi 90 pers. Undrar hur de ska gå? Tur att vi redan bestämt vad vi ska äta.